Avatar billede anba Mester
21. februar 2010 - 15:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internetforbindelsen går af og på hele tiden

Jeg har pludselig fået et problem med min nye pc som jeg fik d. 23/12/09. Jeg mener ikke problemet var der den første måneds tid.
Min internetforbindelse går hele tiden af....ca hver 2-3minut uden at jeg kan sige helt præcist hvornår. Jeg har en stofanet kabelforbindelse. Har ingen problemer på min bærbare som har samme forbindelse idet jeg har en familieopkobling til 5 pc-er og det har aldrig før været et problem med flere pc-er.
Jeg bliver så nødt til at gå via netværk og løse problemer...og der nulstilles LAN så og derefter kommer jeg så på igen....men kun for en kort tid. Det er rigtig træls. Jeg har ikke trådløs forbindelse....men derer trådløst netkort i min pc som er med Windows 7.
Jeg mener også jeg på et tidspunkt så, at den skrev, at der ikke var en gyldig IP-adresse....men jeg har jo ikke fået noget ændret i stofanetforbindelsn.
Nogen der har et godt bud på, hvad der kan være galt, og kan guide mig til en løsning (ikke for teknisk).
Hilsen Anette
Avatar billede KHHP Juniormester
21. februar 2010 - 16:49 #1
Hvilket LAN-kort har du?
Brug denne fremgangsmåde til at finde navnet på dit LAN-kort:
1. Højreklik på Netværksikonet i processlinjen og vælg Åben Netværks- og delingscenter.
2. Vælg Rediger indstillinger for netværkskort.
3. Højreklik på LAN-forbindelse og vælg Egenskaber
4. Kig under Opret forbindelse ved hjælp af.
Det der står under Opret forbindelse ved hjælp af:, skal jeg bruge for at kunne hjælpe dig videre, da jeg skal vide hvilket netkort der er tale om.
Avatar billede anba Mester
21. februar 2010 - 16:55 #2
LANforbindelsen er: Realtek PCIe GBE Family Controller

Der er også et trådløst netkort som der er rødt kryds over, hvilket jeg går ud fra der skal være, da min stofanetforbindelse ikke er trådløs.
Avatar billede anba Mester
21. februar 2010 - 16:56 #3
Indimellem skrives der også at standardgatewayen ikke er tilgængelig - hvis det også kunne være medvirkende til en forklaring ?
Avatar billede anba Mester
21. februar 2010 - 17:35 #4
Jeg fandt selv løsningen - som dog var simpel. Trak stikket ud til modemmet og satte det i igen efter 1/2 minut og nu er forbindelsen fin igen. Er ikke blevet smidt af nu de sidste 10 min. så jeg tror problemet er løst. Jeg trækker spørgsmålet igen. Tak for interessen for at hjælpe KHHP.