Avatar billede straszek Praktikant
19. februar 2010 - 09:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

REGEXP i mysql

Davs,

jeg har i min databasen nolge poster der kunne se sådan ud: P101-000-XL eller 5457-008

Jeg har brug for at udvælger poster udfra den del der står efter først "-" i dette tilfælde 000 og 008 leg har læst mig frem til at det skulle kunne gøres i mysql med REGEXP, så jeg ikke ved noget om

Er der nogle der kan hjælpe mig med at lave en query  der finder poster og gruppere dem efter ovenstående?

På forhånd tak.

Søren
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2010 - 16:50 #1
For at udvaelge noget a la:

SELECT ... WHERE serial RLIKE '[^-]*-008-.*'

Gruppering er straks vanskeligere.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 03:55 #2
Kommet videre ?
Avatar billede straszek Praktikant
18. august 2010 - 13:11 #3
nope, droppede det