Avatar billede christiann93 Nybegynder
15. februar 2010 - 23:42 Der er 9 kommentarer

RAM

Hej

Er der noget man kan gøre for at få ens RAM til at blive bedre udnyttet?
Jeg kører med Windows 7 32-bit, og kun 2,96 GB ud af 4 GB RAM kan benyttes.
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. februar 2010 - 00:06 #1
F.eks. en ramdisk. Nogle af dem kan udnytte ram over 4G, men det kræver også understøttelse af hardwaren. Og så er der det med delt grafikram.
Avatar billede r3g1uz Nybegynder
16. februar 2010 - 04:26 #2
Sålænge du kører med et 32-bit styresystem, kan du ikke benytte flere end ca. 3GB (som du skriver).

Du bliver nødt til at opdatere dit styresystem til et 64-bit, som vil kunne bruge alle dine 4GB RAM.

Forstår ikke hvad #1 mener.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2010 - 08:33 #3
ja det kan du faktisk godt men ikke mere end den selv kan styre
har du 4 gb i 32 bit viser den kun i min at 3.25 kan bruges (win7 32 bit)

der findes et program der kan optimere dine ram så den ikke ligesom beholder dem i hukommelsen

iobit
Advanced SystemCare™ Free v3

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

opdater inden brug

højreklik på ikon i systemtray
under tilbehør
tryk smartram

m.v.h
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. februar 2010 - 12:09 #4
Med den rette hardware, så kan andre programmer godt udnytte den manglende ram. Så man kunne f.eks. udnytte det med en ramdisk.
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. februar 2010 - 12:14 #5
#3 De der programmer, som siger de gør magiske ting ved dine ram, de er altså røv og nøgler.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2010 - 13:18 #6
#4
du deltager også med røv og nøgler- syntes ikke jeg kan se noget nyt komme fra dig.

du kommenterer en del på hvad andre gør af dårligt men glemmer lige at komme med den brugelige link eller andet som delikventen kan bruge til noget
hvis du syntes det er røv og nøgler - hvorfor tror du så de er lavet - hvor har jeg skrevet at de gør magiske ting ved rammene.

jeg viser ham bare en løsning om han vil bruge den eller ej er IKKE dit problem men udelukkende hans.

koncentrer dig om at hjælpe og ikke pleje din lille midelmådighed med dumsmarte kommentarer
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. februar 2010 - 13:32 #7
Hvorfor folk laver det, de gør? For at tjene penge - også selvom det ingenting hjælper. Visse folk laver også spyware.

Det der med memory optimizers har været diskuteret i årevis. Det er ikke en "dumsmart" bemærkning.
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. februar 2010 - 13:35 #8
Når sådan en optimizer "frigør" hukommelse, kan det kun ske på én måde: ved at tvinge Windows til at sende data fra andre programmer ud i sidefilen.

Det kan kun hæmme og ikke optimere. Hvorfor? Fordi det er en langsom proces, når de andre programmer skal bruge de data igen. Windows skal nok selv sende data ud, når det bliver nødvendigt.
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. februar 2010 - 13:46 #9
Hvis du ikke vil lytte til mig, så lyt til f.eks. Mark Russinovich. Google kan hurtigt finde noget spændende til dig.