Avatar billede zentral Nybegynder
12. februar 2010 - 11:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

URL Rewriting

Hejsa

Jeg har nogle problemer med url rewriting.

Hvis jeg laver en simpel regl: URL= /Event To= Event.aspx
virker det ikke når jeg ligger det op på web serveren. 404 Filen findes ikke.

Men hvis jeg  gør sådan: URL= /Event1.aspx To= Event.aspx
virker det godt.

Jeg har prøvet at bruge komponenten fra
UrlRewriter.net og UrlRewriting.net - begge giver samme resultat.

Når jeg tester lokalt virker det selvføleligt.

Det må være noget man skal tilføje i sin web.config eller en indstilling på serveren.

Nogen som har nogle gode bud ?
Avatar billede zentral Nybegynder
12. februar 2010 - 16:17 #1
Efter at have søgt laaang tid på nettet har jeg fundet noget lidt spændenden.

Hvis jeg insætter dette i min web.config under handlers virker det lidt:

<handlers>
<add name="ASP.NET-ISAPI-2.0-Wildcard" path="*" verb="GET,HEAD,POST,DEBUG" modules="IsapiModule" scriptProcessor="%windir%\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_isapi.dll" preCondition="classicMode,runtimeVersionv2.0,bitness32" responseBufferLimit="0" />
</handlers>

Her er nøglen "åbenbart" at preCondition="classicMode" for at det virker..

Meeen, ingen css eller noget fungere, uanset hvordan jeg prøver at ændre stien til stylesheetet.

Nogen som kan forklare mig hvad der forgår ?
Avatar billede zentral Nybegynder
24. februar 2010 - 09:03 #2
Did find answer