Avatar billede scriptkid Nybegynder
11. februar 2010 - 11:16 Der er 5 kommentarer

problem med FindControl i en ascx

Hej Eksperter!

Jeg har et problem jeg har en aspx side som indeholder dette input felt:

<input Id="Call" runat="server" type="text" />

Den samme aspx side bruger en ascx fra denne ascx ønsker jeg at hente værdien af input feltet :

jeg har prøver med dette kode :

HtmlInputText Test = (HtmlInputText)Parent.Page.FindControl("PathHolder")

og

HtmlInputText Test = (HtmlInputText)Page.FindControl("PathHolder")

og
HtmlInputText Test = (HtmlInputText)this.Page.FindControl("PathHolder")

men de retuner alle null ??

jeg har også prøver hvor med et asp:TextBox men med samme resultat.
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2010 - 13:28 #1
det første jeg falder over og som sikkert har en naturlig forklaring; din kontrol hedder "Call" men du leder efter "PathHolder"?
Avatar billede scriptkid Nybegynder
11. februar 2010 - 14:43 #2
hej Keyseroze,

Det er en fejl som er opstået da jeg oprettet spørgsmålet input felt kodn skrev jeg fra bunden og det andet kopieret jeg fra den ægte funktion. Den rigtige inputbox hedder "PathHolder" så det er ikke id'et der er problemet
Avatar billede scriptkid Nybegynder
11. februar 2010 - 14:44 #3
så at jeg fik kaldt input feltet her inde "Call" er en lille hjerneblødning fra min side.
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2010 - 22:39 #4
så prøv med;

HtmlInputText Test = (HtmlInputText)this.Parent.FindControl("PathHolder")
Avatar billede scriptkid Nybegynder
17. februar 2010 - 08:28 #5
Den har jeg prøvet men den er stadig null?