Avatar billede Tronte79 Nybegynder
09. februar 2010 - 20:21 Der er 17 kommentarer

Hjælp hjælp!!

Hejsa...

Sidder her med et kæmpe prb..
I dag sku jeg starte min pc op men skærmen bliver helt sort.
Har siden hen fundet ud af det er en af min hd som skal slukkes for.
Hvad kan man gøre for at komme ind så jeg kan tage en kopi af hvad der ligger på denne hd?...
Har mit eget lyd studio og der ligger en masse sange som diverse artister har indspillet..SKAL BRUGE DETTE..
Ellers kan vi starte forfra med at indspille alt igen..

Er der nogle måder man kan have denne hd tændt så man kan få dens inhold kopieret?..
Forstår bare ikke hvordan når pc slet ikke vil start op hvis den er koblet til..
Ps det er ikke en exstern harddisk....Den er Godt nok integreret..
Kører windows xp.

Venligst hjælp!!
Mvh en desperat studio producer...(René jensen)
På forhånd tak..
Avatar billede nickwan Nybegynder
09. februar 2010 - 20:37 #1
du kan tage den ud og flytte den over i en anden pc hvis du har en eller en af dine venner f.eks har en ?
Avatar billede Tronte79 Nybegynder
09. februar 2010 - 20:38 #2
Har selv tænkt på det men ku være fedt hvis jeg ku gøre det her hjemme fra.:D
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2010 - 20:41 #3
Kan maskinen starte op når du tager den disk fra?

Hvis den HDD ikke er brændt sammen i f.eks print eller motor, så kan du tage disken ud og koble den til en anden pc - via usb og hente / kopier div. data over på en anden disk / DVD
Du skal bruge sådan en:
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp
Avatar billede Tronte79 Nybegynder
09. februar 2010 - 20:44 #4
Ja så starter den godt nok op...
Kan osse starte den op i fejlsikret tilstand men kan ikke komme over på den hd jeg vil lave en backup af.
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2010 - 20:46 #5
Lyder ikke godt!
kører du med diskene i nogen form for RAID / Spejling ?
Avatar billede Tronte79 Nybegynder
09. februar 2010 - 20:47 #6
nu er jeg ikke med...hvad betyder det?
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2010 - 20:57 #7
Hov, det er vel ikke sådan at du bliver "nægtet" adgang til disken ?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421

Raid er at der f.eks lægges data på flere diske der er i et raid - så data kan genskabes selvom en af diskene evt. går i udu

og en spejling er et nødagtig kopi af data der ligges på 2 diske - men det er ens data
Avatar billede Tronte79 Nybegynder
09. februar 2010 - 21:32 #8
hmmm ok....det tror jeg ikke de er sat op til..

Ved ikke om jeg er nægtet adgang men kan ikke komme over på den uden den skriver om den skal formateres..
Vildt underligt..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. februar 2010 - 21:34 #9
Se her: http://helgec.dk/lost%20data.html

Hvis du ikke kan bruge et restore program, så er der i sidste instans www.ibas.dk
Avatar billede Tronte79 Nybegynder
09. februar 2010 - 21:38 #10
Spørger meget dumt nu men er det et prg eller har jeg forstået det sådan det er et firma som laver det?
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2010 - 21:39 #11
Står den den som RAW?

Hvis ja, så er den gal med partitionstabelen
http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede Tronte79 Nybegynder
09. februar 2010 - 21:42 #12
Raw?...

Så meget er jeg ikke inde i det kan jeg høre på det hele..
hvordan finder jeg ud af det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. februar 2010 - 21:43 #13
Ibas er et firma, der restore data.

du kan formentligt også tilgå dine data via en linux live CD, og her har HelgeC skrevet endnu en god vejledning: http://helgec.dk/livecd.html
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2010 - 21:49 #14
H-klik på Denne Computer, vælg Administrer, klik på Diskhåndtering i venstre side.
Nu kommer der en boks frem som viser dine diske / drev
tjek om den disk du har problemer med, om den står som RAW - den/de andre vil sikkert stå som FAT32 eller NTFS i filsystem
Avatar billede Tronte79 Nybegynder
09. februar 2010 - 21:50 #15
hmmm...
må tjekke det hele..:)
Avatar billede Tronte79 Nybegynder
09. februar 2010 - 21:56 #16
hvordan kan jeg gøre det hvis jeg kun kan starte den op i fejlsikret tilstand?...
Det er måske lige meget hvor jeg gør det?
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2010 - 22:07 #17
Ja fejlsikret skulle også være gangbar for at tjekke i diskhåndtering