Avatar billede freddyx Nybegynder
08. februar 2010 - 17:42 Der er 4 kommentarer

Operation system not found?

Hej
Jeg sidder og skal starte min pc op, da der kommer sort skærm og den skriver
Operation system not found.
Så ville jeg hører, om det er muligt at jeg kan hente mine ting ned fra harddisken så jeg ikke mister dem?
Avatar billede conz Juniormester
08. februar 2010 - 17:47 #1
Er det en stationær?

Prøv at åbne den op, og sikre dig at alle kabler sidder som de skal, især dem til/fra din primær harddisk.

Hvis det hele sidder som det skal, så har du ellers et par valgmuligheder:
Du kan tage harddisken ud, og smide den i en anden maskine, så den kommer frem som et sekundær drev, og på den måde få adgang til dine data.
Eller du kan bare installere Windows på harddisken, bare sørg for at ikke at formatere(!!!) under installationen, men bare vælge den primær partion, og installere det ovenpå.

Begge valgmuligheder er mulige, både for stationære og mange bærbare.

Skriv hvilken maskine du har, for at få mere specifik hjælp.
Avatar billede freddyx Nybegynder
08. februar 2010 - 17:50 #2
Det er en bærbar jeg har, en medion akoya notebook jeg har
08. februar 2010 - 17:54 #3
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

Eks.-> http://www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet/
Avatar billede freddyx Nybegynder
08. februar 2010 - 17:56 #4
nårh okay :)
mange tak,