Avatar billede OverClocker Nybegynder
06. februar 2010 - 21:55 Der er 3 kommentarer

Overblik af data

Hej

Jeg sidder med et lille problem med at få overblik over noget data / test resultater.

Min problem stilling er følgende :
jeg har et test program med 7 forskellige test, de kan kombineres i uvilkårlig rækkefølge, og hver test gir et antal points som til sidst gir et endeligt resultat hver test kan endvidre påvirkes med en faktor 1-7 hvilket ku være rart også at ha overblik over

Vil meget gerne ku skabe mig et overblik over de forskellige    kombinationer og hvilke points de gir samt det endelige resultat.

Nogen gode råd til hvordan jeg kan gribe det an ? og er det muligt at trække data ud så de kan vies grafisk ?

På forhånd tak
07. februar 2010 - 08:40 #1
Du goer det ikke nemt at forstaa problemstillingen.  For eksempel du snakker om at "traeke data ud" siger du ikke hvor fra.  De syv tests kan kombineres i vilkaarlig raekkefoelge (gaar jeg ud fra du mener.)  Er det dig der vaelger raekkefoelgen?  Kan du ogsaa vaelge hvilke tests eller skal alle syv tests altid vaere med?  Hvad er det saa med faktoren?  Er det for eksempel saaledes at alle syv tests normalt vil give, skal vi sige, fra 0 til 100 points men du kan for en given opgave beslutte at test 4 er vigtigst saa den kan give op til 700 points hvorimod test 2 ikke er saa vigtig i den sammenhaeng saa den lader du kun give op til 20 points?  Hvad sker der saa med resultaterne?  Bliver de slaaet op i en database?  Hvordan ser du resultaterne nu og hvordan vil du gerne se resultaterne i stedet for?  Kan du give et (kort) konkret eksempel paa noget du testede, hvordan du indstillede de syv tests, og hvad resultaterne var?
09. februar 2010 - 07:28 #2
OverClocker, er dette spoergsmaal ikke laengere relevant?  I saa fald luk det venligst for god ordens skyld og saa det ikke laengere staar som aabent i min liste af indlaeg.  Hvis det er relevant saa lad mig faa en tilbagemelding.
07. oktober 2010 - 11:20 #3
OverClocker, jeg proever lige en gang mere.  Du oprettede dette spoergsmaal paa Eksperten.  Jeg ville gerne hjaelpe og udbad bedre definition af problemet for at kunne goere det.  Men du reagerede ikke.  Hvadenten du selv fandt loesningen (som du i saa fald boer vise her) eller problemet ikke laengere er relevant, ifoelge Ekspertens regler skal du nu lukke spoergsmaalet og derved rydde op.  Indtil du goer det har jeg et aabent spoergsmaal i min liste af indlaeg.

Jeg kan se at du endnu ikke har lukket noget spoergsmaal paa Eksperten, saa lad mig forklare:  Man lukker er spoergsmaal ved at acceptere et svar, et indlaeg markeret med gult.  Til dette spoergsmaal er der kun kommet kommentarer (markeret med graat).  For at kunne lukke maa du selv oprette et indlaeg i form af svar (prik i Svar,) for eksempel blot sige "Jeg lukker."  Du accepterer saa svaret ved at saette et 'flueben' i den lille firkant og derefter klikke paa feltet 'Accepter svar og afgiv points.'  Saa er spoergsmaalet lukket, og de udestaaende 80 points vender tilbage til dig selv.

Summa summarum:  Luk spoergsmaalet.  Please.