Avatar billede esys Juniormester
05. februar 2010 - 01:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Streger på bærbar - skærm flimmer kasser - er der håb endnu?

Hejsa

Jeg har en bærbar hvor skærmen pludselig begyndte at flimre - kasser, streger utydelig skrift. Det skete efter at den havde stået og kørt nogle timer - hvilket dog ikke er så usædvanligt.

Efter genstart af maskinen flimrer den - også under opstaret.

Den vil ikke starte den bærbare (en kraftig Xone) helt op - jeg kan komme et lille stykke ind i Vista og så er det slut. Har dog været i bios hvor den også flimrer som ovenfor.

Jeg har dog mulighed for med musen at køre lidt rundt og "rense op" i forskellige utydlige områder.

Jeg har en ide om at det kan hænge sammen med nogle MS automatiske opdateringer i dag.

Jeg har prøvet at hive harddisken ud og starte op men med samme problemer.

Kan nogen sige om problemet kan være rent driver-problem? Bliver driveren indlæst fra BIOS? (jeg tænker på at harddisken er taget ud)

Eller er det skærmkortet som er ved at stå af?

Hvis skærmkortet er ved at stå af ville man så ikke alligevel kunne starte Vista op? Jeg kan trods alt se lidt af det der foregår.

Maskinen genstarter i øvrigt også sporadisk af sig selv efter et stykke tid med gråsort skærm.

Husk at det er en bærbar - jeg har også checket med en ekstern monitor - samme problem.

Jeg har dog mulighed for at indlæse tidligere gendannelsespunkter hvilket nok er den eneste mulighed lige nu

På forhånd tak
Avatar billede esys Juniormester
05. februar 2010 - 08:30 #1
Lidt ekstra info.

Når jeg bevæger musen under reparation af Vista så er der ligesom nogle skygger til højre og venstre for musemarkøren (ca 0,5 cm). Når jeg "renser" skærmen ved at bevæge musen rundt så giver disse lidt "dis" rundt omkring.

Når jeg "Renser" skærmen kommer et sted kommer der desværre så nogle utydelige områder 45 grader over til højre og 45 grader til venstre under musen - afstand: ca halvdelen af skærmens højde.

Ved ikke om det giver mening.

De prikker, der er under opstart, minder lidt om humle-ikonet i Carlsberg-logoet.
Avatar billede esys Juniormester
01. april 2010 - 20:41 #2
Fandt ingen løsning. Lukker hermed tråden