Avatar billede challenge Praktikant
03. februar 2010 - 21:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MySQL ingen privilegier

Hej alle,

Jeg har søgt en løsning på mit problem, men uden held.

Jeg opdaterede for et stykke tid siden MySQL (af grunde jeg ikke forstår) fra 4.1.21 til 5.0.87 (tror jeg). Jeg har dog siden ikke kunne oprette databaser i phpmyadmin, der fortæller mig at jeg ingen privilegier har (er logget ind med root).;;Er

Er der en måde hvorpå jeg kan enten
er gemt et sted i systemet), eller
2) Give min root-konto privilegier således at jeg kan oprette databaser

Jeg håber at der er en flere kloge hoveder der vil hjælpe.
Avatar billede challenge Praktikant
03. februar 2010 - 22:44 #1
Jeg kan se at der er sket et eller andet med min besked...
Der skulle stå

Hej alle,

Jeg har søgt en løsning på mit problem, men uden held.

Jeg opdaterede for et stykke tid siden MySQL (af grunde jeg ikke forstår) fra 4.1.21 til 5.0.87 (tror jeg). Jeg har dog siden ikke kunne oprette databaser i phpmyadmin, der fortæller mig at jeg ingen privilegier har (er logget ind med root).

Er der en måde hvorpå jeg enten kan
1) Gendanne mine tidligere indstillinger (det ser ud til at den gamle database er gemt et sted i systemet), eller
2) Give min root-konto privilegier således at jeg kan oprette databaser

Jeg håber at der er en flere kloge hoveder der vil hjælpe.
Avatar billede challenge Praktikant
04. februar 2010 - 18:19 #2
Da jeg ikke ser ud til at være heldig med ovenstående problemstilling, findes der da en metode hvorpå jeg kan slette al mysql data, således at jeg kan starte forfra med en frisk MySQL installation? Under mit nuværende setup kan jeg intet gøre med MySQL da min root af en eller anden grund ingen privilegier har.
Avatar billede challenge Praktikant
04. februar 2010 - 20:23 #3
Fik det ordnet.