Avatar billede gedekid Nybegynder
01. februar 2010 - 09:20 Der er 6 kommentarer

Adgang til lokal webserver via IP

Hej,

jeg har et site, jeg har bygget på en localhost som jeg skal ha' vist til korrektur/godkendelse.
Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan få opsat min localhost således at sitet kan tilgås udefra?

Jeg kører Apache/MySQL (oprettet med Zend).

Det der giver mig en udfordring er at vores IP er sat til at pege på vores server her i huset - således at vi udefra kan tilgå den og hente filer - skal jeg så oprette en ny localhost på den server eller er det muligt at sætte en separat pegning til min maksine eks. vi et hostname fra dyndns?

Fik jeg forklaret mit problem godt nok?
Avatar billede showsource Seniormester
01. februar 2010 - 11:05 #1
Er det to forskellige maskiner ?
Så vil det letteste være at få to ipadresser.
Hvis begge er apache, ved jeg at man med mod_proxy kan forwarde en request til den anden maskine.
Men da jeg prøvede det,  ( en del år siden ), var der langsom svartid på server 2. 2 sek. cirka.

Man kan måske lave et Alias i server 1, som peger på et dir på server 2 ?
Men jeg aner det ikke.

Hvis det er den samme maskine, kan du jo blot lave endnu en vhost.
Eller oprette dem, hvis du ikke gør brug af vhost.
Avatar billede gedekid Nybegynder
01. februar 2010 - 13:59 #2
Det er to forskellige maskiner! Vores server hvor vi har alt på er en Mac og jeg sidder med en PC!

Måske to IP'er er løsningen.. ?!
Avatar billede showsource Seniormester
01. februar 2010 - 14:03 #3
To ip'er er langt det nemmeste.

Men bortset fra det, så er det vel Apache på mac'en ?
Avatar billede gedekid Nybegynder
01. februar 2010 - 14:07 #4
Der er endnu ikke opsat noget på serveren, men det skulle ikke være det store problem at få Apache på den...
Avatar billede gedekid Nybegynder
02. februar 2010 - 11:29 #5
Kan jeg opsætte OSX Server til selv at forwarde ip:port til min PC ip-adresse?

Altså at 12.34.567.89 ryger på serveren, men 12.34.567.89:80 ryger til 192.168.1.30 ?
Avatar billede showsource Seniormester
02. februar 2010 - 13:15 #6
ehh, du har vel en router på din forbindelse ?
Så skal du åbne for port 80 på den, og pege på din comp.
( Havde forstået at der allerede var en webserver på )