29. januar 2010 - 16:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kommunikation med Delphi fra en TWebbrowser ??

Hej

Det er kendt, at det er muligt at ændre kode i en TWebbrowser v.h.a Delphi kode. Det kan eneten ske ved at bruge funsktioner i MSHTML.xxx, Active-X.xxx eller andre til formålet skabte units.

Der er også muligt at starte et lokalt JavaScript i browseren fra Delphi.

Men er det muligt a lade et JavaScript kommunikere med Delphi ?

Mit problem er, at i et lokalt Delphi program, som bruger en TWebbrowser ret kraftigt, skal en bruger indtaste sine adresse data (altså NAVN (fornavn og efternavn), sin adresse (fuld adresse inkl. gadedørsnummer, etage, side etc), sit postnummer (dog ikke DK - foran) og sit poststed (eks 5000  ODENSE C)).

Jeg kunne tænke mig lidt JavaScript kode, som kan kommunikere med en Delphi lokal POST-base (som har postnumre, poststeder og visse gadeadresser), checke om disse postnumre er OK (rette poststedet om nødvendigt), checke gadeadresser (hvis gadeadressen er lagt ind), tilpasse / rette efter behov og give kontrollen tilbage til dette JavaScript, hvorpå brugeren kan afslutte pænt og nydeligt.

Jeg er meget modtagelig for ideer, gerne kodeksempler (også gode eksempler)

KRIS
Avatar billede GeorgAf Nybegynder
23. juni 2010 - 00:57 #1
Du skal nok bruge window.external

Peter Johnson har en ganske glimrende artikel om implementeringen her: http://www.delphidabbler.com/articles?article=22

Microsoft beskriver emnet her: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa741313(VS.85).aspx#Extending_the_Dynami
23. december 2011 - 17:22 #2
Lukker