Avatar billede borup110 Nybegynder
28. januar 2010 - 08:23 Der er 10 kommentarer

Kan ikke installere windows 7

Jeg har en Packard Bell pc, Jeg har formatteret hd , men når jeg skal installere windows 7 eller vista får jeg følgende fejlmelding. har prøvet at formattere fra dos:

'installationsprogrammet kunne ikke oprette en ny systempartition eller finde en eksisterende systempartition. Du kan finde flere oplysninger i installationslogfilerne
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. januar 2010 - 09:13 #1
Hej hvor langt ind i proceduren kommer du?
28. januar 2010 - 10:40 #2
...har prøvet at formattere fra dos... - hvad mener du her ???

http://www.helgec.dk/vista-install.html - Win7 næsten samme procedure...
Avatar billede borup110 Nybegynder
28. januar 2010 - 13:03 #3
Den kommer dertil hvor jeg skal definere hvilken hd styresystemet skal installeres .

Fra dos promt som i de gamle dage format c:\

Tror problemet ligger i bios, den starter op med Packard bell opstart, så hvis der er nogle der ved hvordan man sletter den, så den starter op med en almindelig opstart, tror jeg problemet løser sig selv.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. januar 2010 - 13:17 #4
så prøv at køre denne.
Format C:\ /q
The 'C:' is the drive letter and the '\q' means quick - it only takes a few
seconds as opposed to 5 minutes
det med packard bell i opstart det ligger sikkert fast i bios!
Avatar billede borup110 Nybegynder
28. januar 2010 - 13:24 #5
Ja , det ligger i bios, men hvor , har snakket med support (Packard bell) de ved det ikke. har formatteret , så det er ok, jeg får samme fejlmelding uaset hvilket styresystem jeg vil installere.
28. januar 2010 - 14:47 #6
... du starter vel 100% op på DVD'en ???
Og følger guiden på skærmen, samt fra nævnte http://www.helgec.dk/vista-install.html

Præcist hvor 'hopper kæden af' ???

Det skulle ikke på nogen måde være nødvendigt med 'gammeldags'
FORMAT C: /q
eller lign. halløj !!!
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. januar 2010 - 14:49 #7
Hvis du har fået formateret fat i stedet for ntfs så prøv denne løsning fra c: promten  CONVERT X: /FS:NTFS X er C: drevet
28. januar 2010 - 15:19 #8
Stadig:
Det skulle ikke på nogen måde være nødvendigt med 'gammeldags' metoder...

... du starter vel 100% op på DVD'en ???
Og følger guiden på skærmen, samt fra nævnte http://www.helgec.dk/vista-install.html

Præcist hvor 'hopper kæden af' ???
Avatar billede borup110 Nybegynder
28. januar 2010 - 22:41 #9
Jeg har løst problemet, satte hd over i en anden pc, installerede windows 7 ( Der kom ingen fejl melding ) så problemet ligger i selve opstarten af pc ( packard bells opstart )
Avatar billede borup110 Nybegynder
28. januar 2010 - 22:42 #10
Tak for hjælpen