Avatar billede bgo Nybegynder
25. januar 2010 - 22:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

80004005-fejl ved flytning fra IIS6 til IIS7

Jeg er ved at flytte noget eksisterende ASP classic til IIS7, og har haft lidt hovedbrud undervejs som jeg har kunnet løse. Nu er jeg så blot rendt ind i denne her:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

Skal måske nævne at jeg kører op mod en MySQL-database, og det er ved connect til denne, at denne meddelelse opstår. Samt at jeg er skiftet fra v4 til v5 af MySQL - altså som forskel på XP og Win7.

Jeg er sikker på at connect-strengen ikke helt passer, men jeg tror næppe at det er det eneste der er galt/mangler. Det er en del år siden jeg sidst installerede en MySQL til IIS, og denne gang har jeg brugt Wamp (skal også køre apache og php på systemet)

Er der nogen der har en idé til hvad jeg har glemt, mangler eller noget for at få det til at virke?

Skal lige nævne at asp'en der genererer fejlen nævnt hér kører fint på xp'eren, samt at jeg er novice mht. win7 (det er jo fandme som at lære it om igen fra bunden... :D)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2010 - 23:05 #1
32 eller 64 bit?
Avatar billede bgo Nybegynder
26. januar 2010 - 12:16 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2010 - 14:47 #3
Windows.

Hvad med ODBC driver?
Avatar billede bgo Nybegynder
26. januar 2010 - 17:05 #4
Der hentede jeg i første omgang 32 bit udgaven - men den er godt nok ikke listet over installerede ODBC-drivere, der er kun SQL Server...
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2010 - 17:17 #5
Du kunne proeve med 64 bit udgaven.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2010 - 17:17 #6
Er det ioevrigt ikke paa tide at skifte til ASP.NET ?

:-)
Avatar billede bgo Nybegynder
26. januar 2010 - 17:39 #7
Jeg prøver 64-bit udgaven :)

Hehe asp.net skal jeg også have lært på et tidspunkt, men nu lige disse sider skal i sidste ende over i php. Det tager tid altsammen ;) Og nu er der alle mulige småting der skal på plads også på win7. Bare sådan en lille ting som at få perfmon til at gemme mine indstillinger så jeg kan få min Performance Monitor visning som jeg plejer er en opgave i sig selv haha
Avatar billede bgo Nybegynder
26. januar 2010 - 17:56 #8
Så, nu fik tonen en anden lyd :) Driveren (64bit) er nu listet, og jeg får en anden fejlmeddelelse:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[MySQL][ODBC 5.1 Driver][mysqld-5.1.36-community-log]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') ORDER BY id ASC' at line 1

Og dét er jo en helt anden sag ;) Jeg takker mange gange for hjælpen :) Lægger du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2010 - 18:39 #9
ok
Avatar billede hellem Nybegynder
10. marts 2011 - 12:51 #10
ehh, hvor hentede du den 64 bit driver? Sidder her med samme problem