Avatar billede beebaa Nybegynder
25. januar 2010 - 17:56 Der er 7 kommentarer

Hvilken server til musik download shop?

Vi søger råd til at vælge en host/server til vores webshop.
I starten regner vi med at sælge 1000 downloads af .mp3, .flac og .wav -filer om måneden til internationale kunder, og håber at det kan blive til meget mere.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2010 - 18:08 #1
Avatar billede beebaa Nybegynder
25. januar 2010 - 18:43 #2
Tak for hurtigt svar.
Jeg glemte at skrive at vi mindst skal bruge 20 GB til at begynde med.
Scannet tilbyder 20 GB for 561 kr månedligt med 5 gb trafik, ekstra 5 gb for 75 kr. Er det ikke meget dyrt?
Gigahost, dreamhost, godaddy og lignende tilbyder samme eller mere for små beløber.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2010 - 19:20 #3
1000 downloads à ca 3mb er 3gb - hvad i al verden skal du have 20gb til - et nummer kan hentes flere gange - det fylder ikke ekstra - du har vel rettigheder til 100 numre max.
Men hvis du vil have stor omsætning af filer til ringe pris, så er scannet ikke stedet.
Overvej en fast ip-adresse, og start din egen server - det er billigt.
Avatar billede beebaa Nybegynder
25. januar 2010 - 19:46 #4
Vi har p.t. 19 cd'er vi vil sælge både som .mp3, .flac og .wav
Alene wav filerne fylder omkring 14 GB. Og vi ejer rettighederne til musikken.
Vi ved ikke meget om servere, så vi vil helst leje serverplads.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2010 - 20:27 #5
der er sites derude, der promoverer bands - skal I ikke den vej?
I stil med youtube uploader man sin musik (freeware) - så bliver man kendt, og kan derefter via musikforlag sælge på alm musik-sites. Efter min bedste overbevisning vil I kun tabe penge på at lave noget selv - markedsføring er alfa&omega - og alle, der søger nye talenter tjekker de frie sites af - og de vil næppe nogensinde komme forbi en 'minmusikergod.dk' site.
Avatar billede beebaa Nybegynder
25. januar 2010 - 20:39 #6
Nej, vi vil sælge downloads til de cd'er vi i forvejen selv sælger fra vores hjemmeside.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2010 - 21:00 #7
se - der har jeg lige set noget, der kunne styre det (downloadsalg osv online - ikke kreditkort). Vender tilbage tirsdag - skal lige finde det frem... Men - så er det bedst med egen server, hvor i kan styre sitet 100%.