Avatar billede hchr Nybegynder
23. januar 2010 - 21:19 Der er 9 kommentarer

CD lukker computeren ned

Jeg har fået et problem jeg ikke forstår årsagen til. Når jeg sætter en CD i drevet får jeg blå skærm kort efter. Jeg har 2 drev og der sker det samme i begge.
Jeg har et lille barnebarn som hygger sig, og jeg har installeret Norton 360 men jeg syntes ikke noget af dette skulle kunne give nedlukning på den måde.
Er der en eller anden der kan hjælpe.
Jeg bruger windows XP pro.
På forhånd tak
H.C.
Avatar billede drenriza Nybegynder
23. januar 2010 - 22:10 #1
Det ikke lige noget jeg har oplevet før. Men kunne godt forestille mig at det er noget irreterne malware du har fået. Jeg ville heller ikke råde nogle til at bruge et norton antivirus/malware program.
23. januar 2010 - 22:31 #2
...heller ikke råde nogle til at bruge et norton antivirus... - det er et 'gammel' rygte. Version 360 og fremefter er blevet bedre...

---

ENHEDSHÅNDTERINGEN - Find CD'Drev og [Fjern] - Genstart normalt - og se om det giver noget ?
Avatar billede drenriza Nybegynder
24. januar 2010 - 15:12 #3
At norton overhoved har programmer ude på internettet der installere sig selv, er jo et tegn på desperation. Syntes heller ikke de er særlig gode, til at finde malware og fjerne det.
Avatar billede hchr Nybegynder
25. januar 2010 - 00:35 #4
Tak jeg har geninstalleret og nu kan jeg bruge begge drev. Der er stadig udfald med blå skærm ind imellem, hvor det så kommer fra
25. januar 2010 - 06:24 #5
Tanke: Hvordan er CD/DVD drevet arrangeret mht. Master/Slave mm. ?
Avatar billede hchr Nybegynder
26. januar 2010 - 00:37 #6
av der spørger du om noget jeg ikke ved
26. januar 2010 - 06:11 #7
Har det altid være sådan ?
Er det en 'hjemmelavet' PC ?
Avatar billede hchr Nybegynder
26. januar 2010 - 10:11 #8
Nej det er kommet fornyligt jeg har lavet et par opdateringer samt installeret Norton 360.PCen er en Dell Dimension 4600 og opdateringerne er hentet hos del. Jeg har også opdateret min bios også hentet hos Dell.
På den blå skærm er der kommet en henvisning som ikke siger mig  noget nemlig NTFS.Sys D7260 (CC975B)
Jeg har søgt efter NTFS.Sys dem har jeg mange af, men en af dem ser således ud NTFS.Sys000 den lurer jeg lidt på, men jeg tør ikke fjerne den.
26. januar 2010 - 21:31 #9
Hmmm... andre i denne tråd ?