Avatar billede ngr Praktikant
20. januar 2010 - 11:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hængende indrykning - eller hvad det nu hedder

Nogle gange lykkes det, andre gange lykkes det ikke at lave en opstilling som nedenstående, hvor første linie starter med tankestreg og derefter tabulator og så første bogstav i linien.
Men idag kan jeg ikke få det til at fungere, så nu kunne jeg godt tænke mig een gang for alle at få at vide, hvordan man kan få det til at virke HVER gang. Og det er vel at mærke IKKE punktopstilling, jeg er interesseret i.

- dette er så første line og starten af næste linie skal så
  flugte med starten af første linie
20. januar 2010 - 11:39 #1
Nu skriver du jo ikke noget om, hvad der går galt for dig; men den typiske fejl er at hvis man tilføjer indrykningen efter at teksten er skrevet, glemmer at markere hele teksten.

I et nyt afsnit, gør du følgende:

Indtast tankestregen
Tryk på Tab-tasten
Skriv afsnittet
Afslut med Enter

Fortsæt med disse 4 punkter for hvert afsnit.
Avatar billede ngr Praktikant
20. januar 2010 - 12:30 #2
Det giver da ikke det resultat, jeg ønsker.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. januar 2010 - 13:10 #3
Problemet er "-"

Hvis du fjerner flueben:

Funktioner / Indstillinger for autokorrektur / Autoformat under skrivning / [ ] Automatisk opstilling ved punkttegn.
20. januar 2010 - 13:13 #4
... og skal vi gætte os til, hvad der sker på din skærm?
Avatar billede ngr Praktikant
20. januar 2010 - 15:02 #5
Super!
Får jeg et svar til points, supertekst?
Avatar billede supertekst Ekspert
20. januar 2010 - 15:08 #6
Ja - det skal du få - godt det lykkedes!
Avatar billede ngr Praktikant
20. januar 2010 - 17:30 #7
Jep. Selv om jeg har brugt Word lige siden WordPerfect (hvor man bare brugte F4) og har brugt den funktion utallige gange, så er det aldrig lykkedes mig at finde ud af, hvorfor det lykkedes nogle gange og andre gange ikke.
Og nu går jeg snart over til OpenOffice og Ubuntu, så jeg når ikke at få megen fornøjelse af min nyerhvervede viden  :-)