Avatar billede dakar2009 Nybegynder
20. januar 2010 - 06:05 Der er 6 kommentarer

Skriv til database fra IIS 7

Jeg har lige installeret Windows 7 og medfølgende IIS 7, nu er mit store problem at jeg ikke kan skrive til min Access database, jeg kan godt læse data fra databasen, men ikke skrive til den, hvergang jeg forsøger at skrive til databasen får jeg fejl 500, jeg har været inde og sætte den til at alle har fuld adgang til både at skrive og læse fra ASP under Funktionsdelegering, men det hjælp intet, hvad skal jeg gøre for at få lov til at skrive data til min database som køre via en ODBC connection??
Avatar billede olf Nybegynder
20. januar 2010 - 07:42 #1
Tror ikke at du har givet skrive-adgang til selve folderen hvor access databasen ligger. Jeg kan ikke længere huske hvilken bruger der skal have adgang (sidst jeg rettede det var vist for 7 år siden ;-) ), men det er den bruger som ASP benytter sig af.
Avatar billede danielbahl Nybegynder
20. januar 2010 - 08:52 #2
Har du prøvet at ligge i event-loggen på din Windows 7 maskine og se hvad fejlen der står deri?

Åben din start-menu -> Højreklik på din computer og vælg Manage/Administrer og klik ind i event vieweren og find fejlen for det tidspunkt der matcher sidst du fik errorcode 500.
Avatar billede dakar2009 Nybegynder
20. januar 2010 - 13:23 #3
jeg kan se at jeg får følgende error fejl: 80040e57

og følgende står i logfilen:

LineNumber 27
ErrorCode 80040e57
Description [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Streng- eller bufferl%E6ngden er ugyldig.

jeg har tjekket database og feltet er sat til tekst, og jeg skriver bare en kortere sætning i feltet som sender teksten afsted til databasen, selvom jeg bare skriver "a" uden anførselstegn så får jeg stadigvæk samme fejl, jeg har også fjernet alt hvad der hedder skrivebeskyttelse på selve mappen og givet alle brugere på computeren fuld styring over mappen og rod mappen dertil, men stadigvæk uden held, nogen forslag?
Avatar billede danielbahl Nybegynder
20. januar 2010 - 13:33 #4
Der findes et hav af forslag til hvorfor denne fejl kommer:
http://v5.dk/l/dzsfai

Sætter du kun ind i et felt? I så fald du har flere felter i din tabel, har du tjekket at alle felterne kan rumme de data du forsøger at sætte ind?
Avatar billede olf Nybegynder
20. januar 2010 - 13:34 #5
og feltet du skriver i er ikke et numerisk felt?
Avatar billede danielbahl Nybegynder
20. januar 2010 - 13:35 #6
Der er mange forslag til denne fejl og ligeså mange forskellige løsning ;)
http://v5.dk/l/dzsfai

Forsøger du kun at sætte ét felt ind i din tabel, eller har du flere felter? I så fald du har flere felter i din tabel, har du tjekket at de alle kan håndterer/rumme de data du forsøger at indsætte?

Daniel Bahl