Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 16:21 Der er 2 kommentarer

trådløst internet

Når jeg tilslutter trådløs router til min internetforbindelse bliver forbindelsen ekstrem dårlig. Jeg har nu prøvet flere forskellige routere og der sker det samme. Hvis jeg tager min pc med og prøver den andre steder er alt i orden. Det kan derfor ikke være pc det er galt med. Internetforbindelsen kommer fra kanal digital og de har målt på signalet som er super fint.
Hvem kan hjælpe??

Mette
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2010 - 17:10 #1
du skal via http://nirsoft.net/utils/wireless_network_view.html
download er langt nede på siden.
programmet skal ikke installeres - bare dl og kør.
Så kan du se kanal-numre på dit om omkringliggende net - det er optimalt, hvis dit ligger 2 numre højere end dem, der støjer mest i dit område.
Numre op til 15 kan bruges.
Når du har valgt et nummer, så via indstillinger af dit wlan på routeren, og sæt kanal til den nye værdi. Genstart så din wlan-forbindelse på pc'en, så den logger ind på den nye kanal.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2010 - 17:54 #2
ok det må jeg prøve. Det er altså hjemme hos min kæreste så jeg får først prøvet det på torsdag. ellers skriver jeg igen