Avatar billede Belinda_Lund Nybegynder
18. januar 2010 - 14:18 Der er 8 kommentarer

Problemer med at boote fra Cd, UBCD og Windows XP

Hej

Jeg ønskede at formatere mit c-drev på min stationær pc. Jeg lavede en killdisk og satte den i. Fandt ud af at jeg ikke kunne få pcen til at boote fra cden, idet der var 3 device muligheder inde i bios og uanset hvilken jeg valgte bootede den ikke op fra cd-drevet. 1. device, harddisk, PM og en masse tal.
2. device, ??, SM og en masse tal, når denne startede op bad den en om at ændre boot opstæningen, eller indsætte en boot disk og taste på en knap. Men kunne uanset hvad jeg prøvede ikke få den til at boote fra cd.
3. device, ??, SS og en masse tal, der kommer kun en makør frem i øverste venstre hjørne og det er det.

Jeg startede Pcen alm. op, køret killdisk, så nu når den starter op på harddisken, så siger den fejl ved indlæsning af styresystem, det klart nok når jeg har slettet den.

Men hvordan få jeg den til at læse min orginale Windows Cd? Jeg kan simpelthen ikke få det til at starte op fra den. Jeg er helt tabt.

Med venlig hilsen

Belinda Lund
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2010 - 14:30 #1
Prøv at gå i bios. Under "Boot" aktiverer du den mulighed, som
hedder "Default" Stadig i Boot sætter du CD/DVD drevet som 1.ste boot, og harddisken som 2. Så skulle win cdén kunne køre.
Avatar billede Belinda_Lund Nybegynder
18. januar 2010 - 15:04 #2
Tak for det hurtige svar. Men der er desværre ikke mulighed for default i min bios, har ændret mellem de 3 forskellige devices men ingen af dem hjælper.

Jeg har været inde og får den til at skrive alt ud på skræm under bios opsat og ved device 2 skriver den,
Pre-boot eXecution Enviroment (pXe) v 2.1
(C) Copyright 1997-2000 intel Corporation.
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM.

Har det noget at sige af betyding?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2010 - 16:17 #3
"Default" ligger så muligvis under "Exit"
Eller hvis du har noget som hedder "Smart" så findes der der
noget som hedder "Load bios default"
Disse "PXE" fortæller, at der er noget galt med dine kabler,
eventuelt til dit CD drev. Det er måske ikke rigtigt, men undersøg
for en sikkerheds skyld dine kabler. Det kan også være en læsefejl
i dit CD drev, eller andet.
Avatar billede Belinda_Lund Nybegynder
18. januar 2010 - 16:53 #4
ok. Jeg har sat den til default, men stadig ingen løsning, tjekker kabler
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2010 - 17:57 #5
Ok!
Jeg kan se, du har et åbent spørgsmål, fra december, hvor nogen
har prøvet at hjælpe dig. Det bør du lukke, for at undgå, at
frustrere nogen. http://www.eksperten.dk/spm/896660
Avatar billede Belinda_Lund Nybegynder
18. januar 2010 - 18:07 #6
Øh ok, hvordan lukker jeg den?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2010 - 18:19 #7
Hvis du mener du har fået hjælp, så ber´ du den eller dem om
at lægge et svar. Marker i accepter dette svar og tryk på opret.
Hvis du ikke mener du har fået hjælp, lægger du selv et svar osv.
Avatar billede Belinda_Lund Nybegynder
02. januar 2013 - 09:37 #8