Avatar billede leungting Nybegynder
17. januar 2010 - 21:08 Der er 9 kommentarer

problemer med win7

Mit problem er følgende: Jeg kører win7 ultimate. Efter at have haft besøg af en ekstern harddisk opfører win7 sig underligt på følgende måde. Mine mapper bliver lavet om til exe filer og opfører sig som programmer. Enkelte mapper er ikke længere tilgængelige. Når jeg kører curseren henover mapperne står der filversion 0.0.0.0.
Hvordan kommer jeg tilbage til det normale?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2010 - 21:13 #1
systemgendan til før den eksterne harddisk.
Avatar billede leungting Nybegynder
17. januar 2010 - 21:17 #2
glemte at skrive at jeg har formateret c drevet nu. Men det har ikke hjulpet. Er det en indstilling man skal ændre på i politiker?
Avatar billede leungting Nybegynder
17. januar 2010 - 21:28 #3
når jeg klikker ind i en mappe popper der en boks op med følgende besked: Programkompatibilitetsassistent: Dette program kan kræve yderligere administratorprivilegier.
Jeg får to muligheder. 1 genstart programmet som administrator eller 2 dette program fungerer korrekt.
Alt dette når jeg går ind i en mappe.

Nogen der kender til dette?
17. januar 2010 - 21:55 #4
Dvs. du har 100% formateret, instaleret, opdatere, drivers, mm imellem kl  21:08:58 -> 21:17:13 ???

Eller hvad mener du her ???
Avatar billede leungting Nybegynder
17. januar 2010 - 21:58 #5
nej gjorde det før jeg oprettede spørgsmålet. Lige inden
17. januar 2010 - 22:05 #6
... så burde 'detaljen' om den externe HD jo ikke have noget som helst betydning da systemet jo er ryddet...

---

Ref. #3 ...Alt dette når jeg går ind i en mappe... - hvilken mappe ud af de >1000 der er i et Win7 system ???
Avatar billede leungting Nybegynder
17. januar 2010 - 22:15 #7
Måske ikke. men jeg har tilsluttet den eksterne hdd til 2 computere. Min laptop og min desktop. Og fænomenet er på dem begge. Jeg formaterede i håb om at det ville løse problemet, men det gjorde det altså ikke.
Jeg har 2 partitioner på min harddisk. C og D. Efter formatering er c drevets mapper ok, men d drevets mapper stadigvæk exe filer.
Det hører med til historien at jeg tilsluttede et usb stik og her blev alle mapper på den lavet om til exe filer imens jeg så på det.
Det virker som om der er rod i administratorpolitikerne begge steder. F.eks, er systemgendannelse også deaktiveret og ikke tilgængeligt mere. Kan du hjælpe?
Avatar billede leungting Nybegynder
17. januar 2010 - 22:29 #8
Jeg har yderlige detaljer om mapperne. I detaljer for mapperne står der Romeo.exe. Jeg tror nu at der er en virus på spil som hedder romeo.exe. Ved du hvordan man rydder op efter den? AVG reagerer ikke på den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2010 - 22:31 #9
Virus ligger med garanti på ekstern harddisk, så få den formatteret inden du tilslutter den igen.