Avatar billede idani Praktikant
16. januar 2010 - 15:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fysisk beskadiget cd-rom

Hejsa

Jeg har en cd med billeder på.

Problemet er at den er fysisk beskadiget - den er meget ridset.

Jeg kan læse en rimelig pæn del af billederne - men jeg mangler adgang til ca 100 stk.
Da det er billeder fra vores yngstes fødsel så ville jeg jo være ked at miste dem.

Vi har forsøgt med programmet unstoppable copier 4.3
Uden held ;o)

Alle ideer modtages med kyshånd

Hilsen
Ida
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2010 - 15:53 #1
16. januar 2010 - 15:56 #2
(Du har vel forsøgt på forskellige CD drev ?)
Avatar billede idani Praktikant
16. januar 2010 - 16:02 #3
Hejsa Karise

Jow jow da det har vi godt nok - med forskellige resultater ;o)
Det ene kan læse en del - og det andet en anden del ;o)

Men tilsammen kan de heller ikke læse hele skiven

Hilsen
Ida

MEn ellers godt tænkt ;o)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2010 - 16:18 #4
Prøv at lave en ISO fil som beskrevet på http://www.helgec.dk/dd-windows.html - brænd derefter filen på en cd det giver ofte rigtig gode resultater
Avatar billede thov Forsker
16. januar 2010 - 16:36 #5
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2010 - 17:08 #6
jeg tror stadig på fjernelsen af ridser med vaskemaskinen (som sikkert også kan fås i dk/eu).
Når den ikke kan læses, så kan man heller ikke lave iso-filer, der virker.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2010 - 17:18 #7
"så kan man heller ikke lave iso-filer, der virker. " Nu kunne det jo tænkes at jeg talte lidt af erfaring og mit foreslåede projekt er jo ikke sindsygt besværligt eller kapitalkrævende
Avatar billede idani Praktikant
16. maj 2011 - 08:50 #8
l