Avatar billede Laugesen1 Mester
14. januar 2010 - 17:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Insæt forside i dokument med automatisk indholdsfortegnelse uden at der kommer sidenummer på forsiden.

Jeg har et dokument i Word som er oprettet med automatisk indholdsfortegnelse og derefter printet.
Jeg printede forsiden separart og indsatte den derefter i det færdigprintet dokument.
Nu skal jeg lave en elektronisk version af dokumente med forside, i det samme Word dokument.
Hvordan får jeg Word til at indsætte forsiden, uden at der kommer sidenummer på selve forsiden.
Hvis den bliver nummereret som nr. 1, så bliver alle siderne i dokumentet nummereret forkert i forhold til den printet version.

Er der nogen der kan hjælpe?

Hilsen Laugesen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. januar 2010 - 18:53 #1
Du skrivet ikke, hvilken version af Word, du bruger. Følgende er forklaret, som det virket i 2003 og tidligere:

Efter at du har indsat din forside:

1. Dobbeltklik i sidefoden eller -fod for at placere markøren deri.

Det følgende laves via værktøjslinjen Sidehoved og sidefod:

2. Klik på ikonet, der åbner dialogboksen Sidelayout (ligner en lille åben bog). På fanen Layout, slå "Speciel første side" til. Klik OK.

3. Klik på ikonet "Formatering af sidetal" (# med hånd). Sæt "Begynd med" til 0. Klik OK.

4. Gå til første side og slet sidetallet
Avatar billede Laugesen1 Mester
14. januar 2010 - 19:01 #2
Hej Lene

Jeg bruger Word 2007.

Hilsen Laugesen
Avatar billede Laugesen1 Mester
14. januar 2010 - 19:33 #3
Hej igen

Jeg har nu fået det til at virke.

Tak for hjælpen

Hilsen Laugesen
Avatar billede Laugesen1 Mester
14. januar 2010 - 19:39 #4
Hvordan tildeler jeg de 30 point til dig?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. januar 2010 - 21:51 #5
Der kommer et svar her, som du kan acceptere.

NB Generelt er det vigtigt altid at skrive, hvilken Word-version, man bruger. Der kan være stor forskel på forklaringer til Word 2007 og tidligere versioner. Selv om funktionaliteten er den samme, skal tingene findes andre steder.