Avatar billede sqlproblem Nybegynder
13. januar 2010 - 20:05 Der er 5 kommentarer

Sum.hviser noget tilsvarende i version 2003.

Hej

Jeg har lavet et ark i Excel 2007 hvor jeg har brugt sum.hviser. Dernæst har jeg åbnet det i version 2003 og fundet ud af det ikke kan lade sig gøre. Så jeg ville høre om der er en mulighed for på en eller anden måde at anvende sum.hviser i en verion 2003 eller man kan bruge en anden funktion, som kan det samme?

Jeg har prøvet sumprodukt med nogle kriterier, men kan ikke rigtigt få det til at fungere...

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede vejmand Juniormester
13. januar 2010 - 20:09 #1
Har du prøvet at gemme som 97 - 2003

Eller "Hente og installere opdateringer og konverteringsprogrammer til en tidligere version af Excel"

http://office.microsoft.com/da-dk/excel/HA100141071030.aspx

SUM.HVIS burde virke i 2203 versionen.....
Avatar billede sqlproblem Nybegynder
13. januar 2010 - 20:17 #2
Jeg arbejder i konvertibeltilstand i 2007, så den burde være fin nok, men der virker sum.hviser, den virker bare ikke hvis jeg åbner den på en maskine med 2003 på trods af konverteringsprogrammet :(

sum.hvis virker, men skal ligger celler i et område sammen, og ikke bare en række celler... Altså det skal være nogle bestemte celler i samme række, men det går galt med sum.hvis
Avatar billede vejmand Juniormester
13. januar 2010 - 21:05 #3
Prøv lige at poste formlen, det er ikke let at gætte hvad du mener.  :-)
Avatar billede sqlproblem Nybegynder
13. januar 2010 - 21:19 #4
Kan godt se den er lidt svær at forstå :(

Her er formlen jeg anvender:
=HVIS(D8<>"";SUM.HVISER(M:M;B:B;B8);"")

Jeg har prøvet med denne formel:
=HVIS(D8<>"";SUM.HVIS(D:D;"<>""";K:K);"") men den ligger hele K:K sammen

Problemer med sum.hvis er at man ikke kan bruge f.eks. M:M og at den ligger alle tallene i kollen sammen, istedet for kun at tage de enkle celler jeg skal bruge
Avatar billede vejmand Juniormester
13. januar 2010 - 22:26 #5
Sorry, jeg var ikke opmærksom på at det var SUM.HVISER.

Det er sikkert SUMPRODUKT du skal bruge, se evt. dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/870271

Jeg kan se der skal anvendes et defineret område og ikke fx C:C eller L:L

Ved ikke om det hjælper, ellers må vi vente på en bedre vidende bruger.  :-)