Avatar billede Claus Mester
13. januar 2010 - 11:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

iPhone videostreaming problem

Jeg er ny iPhone ejer, så det sagt.

Når jeg streamer video fra fx filmtrailer.com, hakker filmen utrolig meget. Sommetider stopper filmen helt og jeg må trykke på play igen.

Er det noget jeg kan gøre noget ved?
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. januar 2010 - 11:50 #1
http://www.eksperten.dk/spm/898076

Du har været her så længe at du burde vide at det ikke er tilladt med dobbelt spørgsmål. Luk dette her ved at lægge et svar og accepter.
Avatar billede Claus Mester
13. januar 2010 - 12:03 #2
Ja, du har ret. Fik lige en kortslutning. Har lukket det andet spørgsmål og lader dette være åbent. Tak for påmindelsen.
Avatar billede bramming Nybegynder
14. januar 2010 - 10:51 #3
Hvilken Iphone kører du med?

Jeg har selv den første, og har derfor ikke 3G, men jeg har flere kollegaer der har.

Men for at starte et sted, ved jeg at hvis din Iphone er jailbreak'et, og du måske har installeret flere applikationer, kan Iphonen nemt udsættes for at slippe op for memory. Det gør at den simpelthen ikke kan følge med til at streame videoen, dette kræver nogle gange en genstart - men dette har du sikkert allerede prøvet.
- Det du ellers kan gøre er at teste, om det er hardwaren, eller måske forbindelsen til siden eller evt. forbindelsen fra din udbyder eller dit wifi netværk.

Hvis du prøver med dette program. "ORB",
Programmet installere du på din pc, og viser den hvilke mapper du gerne vil share, f.eks. dine film mapper, musik mapper osv.

På din iphone installere du så Orbfree, mener jeg det hedder, det er en client, som du logger på og giver dig direkte adgang til din pc. Det er super smart og meget brugervenligt. Det gode ved dette program er at du kan share stort set alt fra din pc. Selv hvis du har et tv-kort, kan du streame dine kanaler direkte til din iphone - rigtig godt!

Programmet til pc'en finder du her:
http://www.orb.com/

Og programmet til din iphone finder du i appstore på iphonen, og søger efter orb - vælg så den gratis version.

På orb siden, er der en super guide til hvordan det sættes helt op ! :)

Håber du kan bruge det - det er i hvert fald en god ide at fejlsøge ved et andet program, så du kan se om det er forb. eller måske hardwaren.
Avatar billede Claus Mester
14. januar 2010 - 13:14 #4
Tak for svar.
Min iphone er en 3GS og den er ikke jailbreaket.
Men jeg tror jeg har fundet årsagen som er, at mit sendenet her hvor jeg er, primært supplerer mig med Edge og ikke 3G. Så det kører ganske enkelt langsommere. Jeg er ikke sikker, men lyder sansynligt.
Avatar billede bramming Nybegynder
22. januar 2010 - 10:07 #5
Det er meget sansynligt. Evt. Kontakt din udbyder eller gå ind på deres hjemmeside. Der plejer de ofte at ligge et kort ud, med dækning over landet. Så kan du evt. se om du er i yderkanten, eller bare indenfor et område hvor 3G ikke dækker :)
Avatar billede Claus Mester
22. januar 2010 - 13:19 #6
Jeg har i mellemtiden tjekket det og der er ganske rigtigt en dårlig 3G dækning hvor jeg bor fra det selskab jeg er i :)
Avatar billede Claus Mester
22. januar 2010 - 13:20 #7
Tak for kommentarer.