Avatar billede ccarsten Nybegynder
10. januar 2010 - 20:02 Der er 2 kommentarer

.htaccess seo url

hjæælp
har en webshop hvor linket ser sådan ud ->

/web/product_info.php?products_id=946

Hvordan laver jeg det mere SEO venlige?

BARE et lille spørgsmål.. :)

Kunne man Lave så den ser fe.x sådan ud->

/web/produkt_id=946

eller andre /  bedre forslag tages med åbene arme :)
Avatar billede maniactor Nybegynder
10. januar 2010 - 21:15 #1
Det ville være mere optimalt, hvis adressen var /produkt/vandkande eller noget i samme stil.

Kan du ikke skrive lidt omkring din shop? Er den hjemmelavet, eller kører den et færdigt system, måske med et CMS?
Avatar billede Onlinemarketing Nybegynder
11. januar 2010 - 03:08 #2
Det kræver, at webserveren accepterer brug af htaccess, hvis den gør det skal dit system kunne generere pæne urlér med de url typer og navne du gerne vil have. Efterfølgende tilpasses htaccess på baggrund af den url version du selv har valgt.
(linkene skal have den pæne url, for efterfølgende at kunne omskrives på serveren).

Mange nutidige CMS systemer har indbygget denne facilitet, så hvis der ikke er tale om et hjemmelavet system, er funktionen mange gange allerede tilgængelig i systemet, det kræver tit bare at htaccess gøres aktiv, og fluebenet for omskrivning af urlér sættes til.

Hvis det er et hjemmebygget system kan man selv fremstille sin egen htaccess.

Du kan læse mere om brug af htaccess her http://blog.onlinemarketing.dk/htaccess.html