Avatar billede kbjvest Nybegynder
17. juli 2001 - 03:37 Der er 6 kommentarer

Mere grafik-hakkeri -

Min Combat Flight Sim er lige pludselig begyndt at køre i ryk, hvad den ikke har gjort før.
Jeg har også Combat Flight Sim. ll, men her er der sjovt nok ikke noget i vejen.!!
Andre tunge grafikprogrammer kører også fint. Da det kunne tyde på, at det er selve programmet der halter, har jeg af, og geninstalleret det, men uden succes.

Maskineriet er;Pentium lll, 550Mhz,196Mb/ram,20GB/HD. Grafik; NVIDEA RIVA TNT2,model 64, med seneste driver.!!

Skulle det mon være DirectX ver.8 der spøger.??

Kom med nogle skud.!!
Avatar billede francke Nybegynder
17. juli 2001 - 07:23 #1
Er det ikke dem der laver den??? http://www.ea.com/Page_Unavailable.jsp
Avatar billede kbjvest Nybegynder
17. juli 2001 - 23:38 #2
Nix, - det er Microsoft.!!
Avatar billede atf_nova Nybegynder
18. juli 2001 - 02:35 #3
hmm prøv det her:
/chek den opløsning du kører med..må helst ikke være for høj ved brug af det grafikkort du har.
/luk alle andre programmer ned inden du spiller.
/vær sikker på at din puter tillader at spillet bruger de ram det har brug for.
/kør en DXdiagnose for at være sikker på at dine directX-komponenter virker.
..håber du finder ud af det  =)
/NOVA
Avatar billede kbjvest Nybegynder
18. juli 2001 - 03:08 #4
Hi nova,

1/ opløsn.= jeg kører 1024x768/16, men selv med vga-standard 640x480 kører det i ryk.

2/ s\'føli; ingen andre progr\'ser åbne.

3/ HVOR ser jeg, hvad maskineriet tillader spillet at bruge af ram\'en???

4/ DirectX-diagnosen har jeg kørt, og den virker fint. Den fortæller ganske vist at nvdisp.drv IKKE er check\'et hos microsoft.!? - men ikke, at den skulle være suspect.

P.S. jeg har lige hentet den sidste DirectX version 8,0a. Den implementerer jeg straks, så får vi se. Men natten er jo snart gammel, så . . .
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
18. juli 2001 - 23:21 #5
Prøv at defragmentere din com, det hjælper tit

Tro mig.
Avatar billede kbjvest Nybegynder
18. juli 2001 - 23:38 #6
Sorry cyberqvizt, -
.. Det har aldrig afhjulpet fejl hos mig, men er alligevel en normal routine her, grundet den almindelige access hastighed til HD\'en. Som du kan se andetsteds, kører mine andre simulatorprogrammer normalt (0-hakkeri)
/kbjvest
P.S. DirectX 8,0a versionen hjalp heller ikke.!!