Avatar billede prog65 Nybegynder
07. januar 2010 - 15:38 Der er 3 kommentarer

Dating-website

Vi er 3 programmører (34 år til 46 år), som hver i sær har mange års erfaring og uddannelse inden for programmering. 2 af os har selvstændige virksomheder, og den 3. er fastansat.

Vores ide er måske ikke den mest geniale, og den er ikke udtænkt i detalier:

- Vi ønsker at konstruere et dating-website.

Det skal være et dating-website, som overgår eksisterende dating-websites i stabilitet og tekniske funktioner. Vi har den fornødne viden og erfaring til at kunne implementere dette - dette er ikke et problem.

Vi er på udkig efter en investor, som kan finanisere opstartperioden.

Som sagt er ideen ikke genial, og vi har endnu ikke gennemtænkt tingene i detalier - men hvis du er interesseret i at være partner/investor, så lad os tage en uformel dialog via email hvor vi kan lære hinanden at kende og udveksle ideer og meninger. Vi har oprettet denne email, som vi kan bruge i begyndelsen:

webdating@live.dk

Mvh E, N og J
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2010 - 16:19 #1
He he... Det er jo ikke videre befordrende når du lægger ud med at det ikke er gennemtænk eller genialt :-)

Der er tonsvis af dating sites så hvorfor lave en ny?

Der er penge i "konsept" dating, som f.eks Håndværkerdating eller IQ dating osv. Her kan jeg se nogle nicher.
Avatar billede superanden Nybegynder
07. januar 2010 - 17:11 #2
Udvikling af site som teknisk overgår eksisterende (dating.dk f.eks.) = 2.000.000kr??
Markedsføring af site
= 1.000.000kr??

Hvad lægger i selv 60% 40% 0%?

I får ikke en øre ud af en investor før i kan vise en fornuftig forretningsplan, og gode budgetter.

De situationer hvor du får en eller flere private investore med på idéen er de situationer hvor du først selv har været nede i banken og ligge på knæ og plage om at låne pengene af dem fordi din idé er så genial at du da ikke vil dele overskuddet med andre.
Avatar billede bmpi Nybegynder
07. januar 2010 - 17:14 #3
Det er jo et ekstremt konkurrencepræget marked, du vil kaste dig ud i, og når jeres website oven i købet ikke henvender sig til en bestemt niche, men bare vil være dating.dk + 10%, tror jeg i vil få det svært.

Prøv lige at lytte til denne korte podcast fra Martin Thorborg, om det at sælge en vare baseret på at den kan mange ting:

http://feedproxy.google.com/~r/thorborgstalkshow/~3/qxnZoaX7qP8/thorborgs-jul-19-december.html

Ligesom jape44 tror jeg i skal satse på en niche i stedet. Og finde noget som der skiller jer ud fra mængden. Jeg tvivler meget stærkt på, at i får succes med sitet på "stabilitet og flere funktioner".

For så har i allerede afskrevet de 99%, som formentlig synes deres datingsite er stabilt nok i forvejen, og som har de features, de ønsker ;-)