Avatar billede mark88da Nybegynder
05. januar 2010 - 15:32 Der er 14 kommentarer

Computeren crasher konstant

Jeg har problemer med at computeren crasher hele tiden. Som regel sker det efter 5 min. efter jeg er logget på. Men nogle heldige gange, ved at genstarte en masse, så kan den forblive "frisk" i flere timer.

Jeg har skannet computeren med avast og fundet følgende:
WMA:Wimad [Drp]
Win32:Jifas-CM [Trj]
JS:Pdfka-TW [Expl]
JS:Redirector-AQ [Trj]
Win32:Jifas-CM [Trj]
JS:FakeCodec-W [Trj]
JS:Redirector-AP [Trj]
Win32:Adware-gen [Adw]

De er blevet slettet, men det har ikke hjulpet på problemet.
Jeg har søgt og prøvet forskellige ting.

at bruge systemgendannelse virker ikke, eftersom der ikke sker noget til sidst, hvor jeg trykker næste.

At skrive tasklist /svc i cmd virker ikke.(Tasklist blev ikke genkendt som intern eller ekstern kommando, prog eller batch fil)

at installere Malwarebytes' Anti-Malware fungere hellere ikke.

Jeg har lagt mærke til, at når den går i står i starten, så bruger 1 svchost op til 100.000 i hukommelse.

Jeg har osse en idé om at det kunne være en hardware fejl. men computeren har aldrig været åbnet i løbet af 4-5 år.

her er de røde fejl i logfilen:
hændelses-id  kategori

11            ingen - Udpakning af tredjepartsrodliste fra  automatisk opdaterings-cab-fil på <http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3/static/trustedr/en/authrootstl.cab> mislykkedes med fejlen Der er opstået en intern certifikatkædningsfejl.

1000          ingen - Fejlagtigt program iexplore.exe, version 8.0.6001.18702, fejlagtigt modul msidcrl40.dll, version 5.0.818.6, fejlagtig adresse 0x000cbe90.

1001          ingen - Fejl-bucket 912450534.

1002          101 - Stoppet program msnmsgr.exe, version 14.0.8089.726, stoppet modul hungapp, version 0.0.0.0, stoppet adresse 0x00000000.

4096          disk - Beskrivelsen for hændelses-id ( 4096 ) i kilden ( F-PROT Antivirus ) blev ikke fundet. Den lokale computer har muligvis ikke de nødvendige oplysninger i registreringsdatabasen eller DLL-meddelelsesfiler til at vise meddelelser fra en fjerncomputer. Du kan muligvis bruge flaget /AUXSOURCE= til at vise denne beskrivelse. Se i Hjælp og support for at få flere oplysninger. Følgende oplysninger er en del af hændelsen: Virus signature file invalid

Det er dell med windows xp home edition :(

Sig til hvis i mangler noget.

tak :)
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2010 - 15:51 #1
Avatar billede mark88da Nybegynder
05. januar 2010 - 16:11 #2
jeg fik vidst ikke skrevet at jeg kan heller ikke skrive filer til cd'en. det vil heller ikke virke :s
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2010 - 16:32 #3
Det med CD'en hvorfor er det relevant? Backup? Maskinen er syg, og skal geninstalleres, men det vil jo slette alt på din disk, så du skal have en backup først!
Avatar billede mark88da Nybegynder
05. januar 2010 - 16:41 #4
kan man ikke tage en anden vej end at geninstallere ? :) prøve noget andet først ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2010 - 16:48 #5
jo, men det har du jo allerede gjort lidt i. Og dine viruser han have beskadiget dine system filer. Så du ved ikke hvad der er skidt og kanel så er den altså svær at redde og et er sikkert, det bliver aldrig så godt som at geninstallere.
Avatar billede mark88da Nybegynder
05. januar 2010 - 16:51 #6
okay, men for nu vil jeg hellere prøve at redde den. Jeg ved desuden heller ikke lige pt. hvor cd'en ligger, det er en delecomputer, med familien. Og min mor er på ferie, så jeg ved ikke hvad hun vil have reddet, hvis det er den skal geninstalleres. Jeg har tid nok, så bare kom med nogle andre forslag :=
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2010 - 16:58 #7
Så skal du have lavet en hijackthis log og have den smidt her inde.

Men du kan jo starte med denne guide, der er masser at prøve: http://www.eksperten.dk/guide/1232
05. januar 2010 - 17:12 #8
... Jeps - gennemføre det elementer du kan fra nævnte guide http://www.eksperten.dk/guide/1232

Specielt nævnte logfil/tekst fra HiJackThis - dette vil give et hurtigt fingerpej...
Avatar billede mark88da Nybegynder
06. januar 2010 - 20:25 #9
Hmm, jeg kunne kun installere ccleaner... De andre sker der ikke noget med. Hvad gør jeg så ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. januar 2010 - 20:41 #10
Ja så er vi tilbage til backup og geninstaller.
06. januar 2010 - 21:26 #11
...sker der ikke noget med... - hvordan det ?

Specielt nævnte logfil/tekst fra HiJackThis - dette vil give et hurtigt fingerpej...
06. januar 2010 - 21:30 #12
Evt. gennemfør denne [Kaspersky Rescue CD]
http://www.fromsej.dk/Vejledninger/html/kasres.html
Avatar billede mark88da Nybegynder
07. januar 2010 - 09:25 #13
altså, der sker bare intet når jeg klikker på iconet.

-jeg prøver lige rescue cd :)
Avatar billede mark88da Nybegynder
07. januar 2010 - 10:01 #14
Jeg kan ikke brænde cd'er... der står no device have been detected...

Men jeg glemte at give jer røde fejlkoder i systemet.

hændelses-id  kategori:

4            ingen - Driveren har opdaget en intern fejl i sine datastrukturer for .

1002          ingen - Rettigheden til IP-adressen 192.168.15.100 for netværkskortet med netværksadressen 00123F92D31E blev nægtet af DHCP-serveren 192.168.15.1 (DHCP-serveren sendte en DHCPNACK-meddelelse).

7000          ingen - Tjenesten avast! Antivirus kunne ikke starte pga. følgende fejl:
Tjenesten svarede ikke på en start- eller kontrolanmodning inden for det forventede tidsinterval.

7001          ingen - Tjenesten IPSEC Policy Agent afhænger af tjenesten IPSEC-driver, der ikke kunne starte pga. følgende fejl:
En enhed, som er sluttet til systemet, fungerer ikke.

7009          ingen - Timeout (30000 millisekunder) venter på, at tjenesten COM-tjenesten IMAPI cd-skrivning tilsluttes.

7023          ingen - Tjenesten Programadministration blev afbrudt med følgende fejl:
Det angivne modul blev ikke fundet.

7026          ingen - Følgende boot-start- eller system-start-driver kunne ikke indlæses:
stwlfbus

7031          ingen - Tjenesten F-PROT Antivirus for Windows system blev afbrudt uventet. Dette er sket 1 gange. Følgende korrigerende handling foretages om 3600 millisekunder: Kør det konfigurerede genoprettelsesprogram.

10005        ingen - Fejlen "Denne tjeneste kan ikke startes i fejlsikret tilstand " opstod på DCOM under forsøg på at starte tjenesten EventSystem med argumenterne "" for at køre serveren:
{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF}

10010        ingen - Tjenesten COM-tjenesten IMAPI cd-skrivning kunne ikke starte pga. følgende fejl:
Tjenesten svarede ikke på en start- eller kontrolanmodning inden for det forventede tidsinterval.

Så fik i også lige det med... :)