Avatar billede Ialocin Novice
05. januar 2010 - 12:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Integreret tegneskabelon pr. post i Access ??

Hej Eksperter.

I min access database ønsker jeg en fast foruddefineret skabelon fra et tegneprogram, hvorpå man skal kunne placere nogle allerede oprettede figurer ... som også er oprettet i tegneprogrammet.

Jeg forestiller mig en billedefelt til skabelonen ? og en slags "værktøjskasse" til de oprettede figurer ?.
Det skal så være muligt at trække figurer ind på skabelonen og gemme den pr. post.

I "værktøjskassen" må der også gerne være mulighed for at vælge et tegneredskab til frihåndstegning.

På forhånd tak, Nicolai Fogt
Avatar billede mugs Novice
05. januar 2010 - 12:43 #1
Jev il på det kraftigste fraråde dig at gemme figurer / billeder i din db. Den kommer til at fylde utrolig meget.

I stedet vil jeg foreslå dig at gemme stien til dine figurer i db, og vise dem i et ubundet billedfelt. Billederne ses i Access med en kode i formularens Current event.

Duy kna så skifte billeder via kode, hvor du kan starte stifinderen og lagre stien.

Der ska ligge en artikel om emnet. Ellers kan jeg sende dig et eksempel med vejledning.

Om su kan ændre værktøjskassen og få et tegneredskab, ved jeg ikke og har aldrig hørt om det.
Avatar billede Ialocin Novice
05. januar 2010 - 21:46 #2
Hej Mugs

Tak for dit svar ... det var en go´ reminder, da jeg faktisk har en anden database, hvori jeg linker til billeder, som netop vises i et ubundet billedfelt, via kode. ... Jeg har bare slet ikke tænkt i de baner med denne opgave!!!

Send et svar og pointene skal komme retur.

mvh Nicolai
Avatar billede mugs Novice
05. januar 2010 - 21:53 #3
Tak for point.

Mit eksempel har medtaget stifinderen, så du kan starte den og vælge hvilket billede der skal vises. Ligeledes er det med en rapport med billeder.

Blot læg din e-mail hvis du er interesseret.
Avatar billede Ialocin Novice
05. januar 2010 - 22:04 #4
Hej Mugs

Selv tak.

Og jeg vil meget gerne se dit eksempel, så her kommer en email:
nfogt@privat.dk

mvh Nicolai
Avatar billede mugs Novice
05. januar 2010 - 22:06 #5
Sendt.