Avatar billede curentus Nybegynder
04. januar 2010 - 22:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mere end én webserver i IIS 5.1

Er det muligt at have mere end 1 webserver tilknyttet iis'en?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2010 - 23:53 #1
5.1 betyde Windows XP ikke ?

Jeg mener kun at XP tillader et web site startet af gangen.
Avatar billede curentus Nybegynder
05. januar 2010 - 10:06 #2
Okay, jo det er en XP maskine.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2010 - 10:25 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2010 - 03:40 #4
Bemærk lige sætningen:

The caveat in this whole thing is that, while you can create multiple virtual Web servers on a single Windows XP Pro machine, you can only run one at a time . Unfortunately, I (and apparently no one else) can find a way to work around this. Even applying a unique port number to each virtual server doesn't seem to work.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 07:34 #5
Ja ok. Men er det ikke også logisk nok? XP er jo ikke ligefrem designet til at køre som server på nogen måde. At der så er nogen der gør det alligevel, men hvis man vil have server-funktionalitet, så må man til lommerne.

Nå, on topic. Jeg så for mig at det var et spørgsmål om at opbygge et test-miljø og det kan tydeligvis lade sig gøre, men skal man ud og have en løsning hvor der er tale om egentlig hosting af hjemmesider, så skal man nok ikke køre dem på en XP alligevel, flere sites samtidig eller ej ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2010 - 16:05 #6
Begraensningerne i et desktop OS bliver ogsaa haandhaevet via restriktionen om max. 10 connections.

En XP kan faktisk klare en helt del. Restriktionerne skyldes nok mere at MS gerne vil saelge nogle server versioner.
Avatar billede curentus Nybegynder
13. januar 2010 - 18:47 #7
Tak, det ser ud til at være lige til at gå til :-)