Avatar billede bims Nybegynder
04. januar 2010 - 22:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Rippe dvd --> HDD --> Fladskærm

Jeg har set mig en smule omkring, men fandt ikke helt hvad jeg søgte her på eksperten, men jeg er heller ikke helt klar over hvad jeg skal kigge efter.

Jeg har en del DVD´er som jeg vil rippe til min harddisk for herefter at kunne afspille dem på mit tv vha. menuen i TV´et.
En fladskærm med USB port..

Havde forestillet mig et program der kan rippe i fuld dvd kvalitet til en mappe med filmens navn, i et format der kan vises på skærmen.
Optimalt for mig skal der rippes så jeg blot skal starte en fil eller lignende så jeg kan vælge undertekster/sprog/scener som jeg normalt kan, hvis jeg smider en original dvd i afspilleren.

Nogen der har et par fif?
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
04. januar 2010 - 23:05 #1
Hej
Jeghar prøvet Windows mediaplayer men det er ikke godt.
Jeg bruger en der hedder ...Power DVD....
Den lå i min PC da jeg købte den
Den virker fint her
Mvh
Anker
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
04. januar 2010 - 23:21 #2
Den hedder rettelig Cyberlink Power DVD
Anker
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
04. januar 2010 - 23:32 #3
Der er også en der hedder Windows movie maker
Vh
Anker
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2010 - 00:27 #4
Den usb er nok kun til fotovisning.

Du kunne i stedet købe en netværksharddisk og en medie-afspiller og med den streame filmene til dit tv.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2010 - 06:54 #5
Kender kun til Samsung TV.

Undersøg om dit TV kan vise film via USB'stikket. Prøv det eventuelt af. Du vil ikke kunne vælge sprog og undertekster. Du vil kun kunne vise filmen som den er rippet.

Justrace forslag duer kun hvis dit TV har et netværksstik og igen du vil ikke kunne vælge sprog og undertekster ud over det du har valgt at rippe filmen med.
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2010 - 07:00 #6
Tjah, sjovt nok kan jeg gøre nøjagtigt som hvis jeg gad at smide skiven i DVD-afspilleren. :)

Som jeg skrev skal man også have en medie-afspiller.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2010 - 10:27 #7
justrace>> Kommer an på TV'et.
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2010 - 11:12 #8
Nope, hvordan pokker det?

Skal man nu til at have sin dvd og tv til at passe sammen?
Det er hvistnok noget vrøvl, men du kunne jo starte med at læse hvad jeg skriver.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2010 - 11:43 #9
justrace>> du har fuldstændig ret, vi snakker forbi hinanden. Et samsung TV, kan fra USB eller NAS eller delt drev vise billeder, afspille video og musik. Men langt mere begrænset end en DVD, da den ikke kan håndtere DVD menuer.
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2010 - 11:51 #10
Syntes jeg kan huske noget om at jeg skrev man også skulle have en medie-player, og de klarer fint menuer osv.. :)
Avatar billede bims Nybegynder
05. januar 2010 - 15:40 #11
Tak for jeres indlæg. TVet er et 46" 8050 fra samsung. Og jeg har har sat wifi harddiske op over routeren.
Hvis TVet ikke kan vise menuer som en dvd afspiller kan det, må jeg have sådan en media afspiller.

Tak for hjælpen. Skriv et svar so I kan få nogle points.
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2010 - 16:34 #12
Jo da. :)

Af mediespilledåse kan jeg anbefale et par stykker som jeg kan stå inde for mht. funktion:

1. Netgear EVA8000 og 9150. Forskellen er i store træk N-trådløst og 500GB harddisk på 9150. De har begge et par funktioner som jeg syntes er ret geniale, og de er nemme at have med at gøre.

2. Dune HD Prime 3.0 og Base 3.0. Forskellen er indbygget BD-drev i den første, og harddiskskuffe i den sidste.

3. Popcorn Hour C-200.

EVA'erne kan ikke klare BlueRay som både Dune og Popcorn Hour, men jeg syntes det er underordnet da de fylder mellem 15-40 GB pr. film. :(

Dune kunne jeg godt blive varm på, hvis de havde de funktioner som EVA'erne har.
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2010 - 16:36 #13
Hov... :)