Avatar billede serverservice Praktikant
01. januar 2010 - 21:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En bruger sender chikane mails

Hej alle !

Efter en lidt hektisk debat på amino er der en som forsøger at chikanere mig og mine kunder ved at sende chikane mails.

Jeg har sporet hans ip og han sender kun til dem som har deres email på deres hjemmeside som tekst xxx@domain.dk og ikke dem der har mailformular.
Han anvender min mail adresse som afsender så det ser ud som om den kommer fra mig.

Min teori var først at han anvendte en side på den servers ip , men umiddelbart ser det ud som om han sidder på en lokal ip derovre i Manhatten

her er info som jeg har trukket ud af en tilsendt kildekode i mailen.

Received:  from 189-201.civicplus.com (HELO WEBSRV-054.civicplus.com) (208.90.189.201) by 10.0.4.28 with SMTP; 29 Dec 2009 00:26:46 +0100

HVad kan jeg gøre for at finde ud af hvem det er eller blokere ham et eller andet sted eller få ham blacklisted?
Jeg ved at jeg kan blokere ham med htaccess , men det hjælper ikke nu han har nogle af mine kunders email.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. januar 2010 - 22:33 #1
Avatar billede Six Nybegynder
01. januar 2010 - 23:56 #2
Well - det må vel blive en sag for politiet? Han sidder jo på en proxy og så må det vel være politiet der skal spore ham tilbage til Danmark?
Avatar billede serverservice Praktikant
02. januar 2010 - 12:54 #3
ok hvordan ser du at han sidder via en proxy og jeg formoder at det er bevidst for at skjule sin ip - men hvordan fungerer det i praksis ?

Hvad skal jeg gøre for at anmelde ham til politiet. Er det nok information jeg har. ?
Avatar billede Six Nybegynder
02. januar 2010 - 20:02 #4
Jeg har ikke selv, erfaring på området. Men at han sidder på en proxy er ren antagelse. Hvis jeg sad i din situation og en bruger fra amino chikanerede mig og mit firma - og jeg fandt frem til en amerikansk ipadresse, så ville jeg antage at han kører gennem en proxy. Men man kan aldrig vide, det kan jo være han rent faktisk sidder i USA :)

Og ja, hvis han sidder bag en proxyserver(eller flere) så er det for at skjule sine spor. Men det er her politiet kan gøre mere end du kan, og kontakte det firma der har det ip-nummer du har fundet frem til, og begynde at spore ham ned gennem lagene. Men ja, jeg vil tro at politiet kan begynde en efterforskning på baggrund af dine oplysninger, der kan ihvertfald ikke ske noget ved at kontakte dem og forhøre dig om hvordan og hvorledes du skal forholde dig. Det er jo chikane på ligefod med så mange andre former for chikane og kan jo i sidste ende, ende med at du mister dine kunder og din forretning.

En proxy fungere ved at du forbinder dig til en server, som modtager forbindelser - Du kommer nu videre på nettet, med serverens ip, istedet for din egen. - Dette kan foregå nærmest uendeligt. Dvs han kan have kørt igennem 1, 2 eller 60 proxyservere fra forskellige lande og det siger sig selv, jo flere proxyservere jo mere arbejde for at finde frem til oprindelses-ip'en.

Men finder de frem til en dansk ip, så finder de også et navn på personen. Men der er mange hvis'er i den her. Personen KAN jo have logget sig på et ubeskyttet netværk og udnyttet det, til sine handlinger.

Men kontakt politiet og så må de guide dig videre i den her - og så kan man håbe på at de gider tage det seriøst.

Held og lykke :)
Avatar billede serverservice Praktikant
02. januar 2010 - 23:08 #5
Ok det skal jeg lige overveje så. Tak for hjælpen indtil vidre.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juni 2010 - 19:37 #6
lukker