Avatar billede xanthom Nybegynder
30. december 2009 - 03:28 Der er 16 kommentarer

Zepto 6015WD, kan ikke oprette forbindelse til internettet efter reformatering

Jeg har reformateret min zepto 6015WD her forleden da den var begyndt at køre utroligt langsomt.

Jeg installerede derefter Windows XP 32-bit på den, som også var det styresystem der lå på den før reformateringen.

Installerede derefter alle drivers der lå på driver disken som fulgte med computeren, altså skulle alt være i den fineste orden...

...men, det er det bare ikke, jeg kan nemlig ikke oprette forbindelse til internettet.
Har nu prøvet at downloade en flere forskellige drivers, ikke mindst fra google-søgninger, og Zeptos hjemmeside, men intet ser ud til at virke.

Her er et scrnshot fra netværksforbindelser-mappen:
http://i45.tinypic.com/wi3uyt.png

Her har jeg prøvet at tilslutte et LAN-kabel, men som det kan ses opfatter computeren det ikke.

Det trådløse netværk virker heller ikke. Hvis jeg prøver at åbne det (fra den software der fulgte med driver-disken) får jeg denne fejlmeddelelse:
http://i45.tinypic.com/wi3uyt.jpg

Nogen råd?
Avatar billede wanze Nybegynder
30. december 2009 - 03:43 #1
Viser den, at netkablet er tilsluttet? Hvilke fejl får du med det trådløse netværk? Kan du ikke finde nogle netværk? Hvad viser den, hvis du går ned i trykker Kør-menuen skriver cmd og deri skriver ipconfig?

Og tjek lige dine links inden du poster en anden gang - hvad er det for en fejlmeddelelse du får?
Avatar billede spijon Nybegynder
30. december 2009 - 04:05 #2
Vil anbefale dig at hente drivers/bios fra Zepto inden de også lukker for FTP så du har en backup.

ftp://zepto.dk/Notebooks/Discontinued_Models/Znote_6015WD/
Og din wireless driver finder du her:
ftp://zepto.dk/WirelessLanCards/
Avatar billede osigaard Nybegynder
30. december 2009 - 04:22 #3
Er alle disse drivere installeret:
http://zepto.contigio.com/Drivers/Notebooks/Znote_6015WD/XP.html
Dit screenshot viser ingen Realtek PCI-E netkort
Dit trådløse netkort skal hentes her:
http://zepto.contigio.com/Drivers/WirelessLAN.html
så du er nødt til at vide hvad det er for et trådløst netkort du har i zepto 6015WD, skal fremgå af din faktura fra Zepto.
Avatar billede xanthom Nybegynder
30. december 2009 - 05:05 #4
@Wanze:
1. Selvom man tilslutter et netværkskabel opfanger den det ikke - Altså nej
2. Undskylder med billedet til det trådløse netværk, her er det rigtige billede: http://i46.tinypic.com/2me5zk2.jpg
3. Her er et billede fra cmd, når man skriver "ipconfig /all" http://i45.tinypic.com/a5hldw.png

@Spijon og Osigaard:
Har allerede hentet og installeret drivers/bios fra Zepto. Dog kunne jeg ikke finde min faktura, så har ikke kunne bestemme hvilket grafikkort der sidder i modellen. Er der en anden måde man kan checke dette på?

Tak for hurtige svar :-)
Avatar billede noltus Novice
30. december 2009 - 09:31 #5
Du skal finde ud af hvad netkort der er i den,så skal du hente den rigtige driver og installere den
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2009 - 10:14 #6
Du skal lige installere chipsettet - Husk Zip filer skal pakkes ud først og derefter installeres.
Når den er installeret, så installere Lan driveren, så Wireless,

XP Chipset: (grundstenen for resten af driverne)
ftp://zepto.dk/Notebooks/Discontinued_Models/Znote_6015WD/Drivers/XP/Chipset/

Lan:
ftp://zepto.dk/Notebooks/Discontinued_Models/Znote_6015WD/Drivers/XP/LAN/

WIFI:
ftp://zepto.dk/WirelessLanCards/

Resten af drivere til XP:
ftp://zepto.dk/Notebooks/Discontinued_Models/Znote_6015WD/Drivers/XP/

Ps:
Hent SIW og kør det, klik på Network adapters (Under Hardware)og der skulle gerne stå dit installerede Lan/trådløskort.

SIW Standalone (English-Only)
http://www.gtopala.com/siw-download.html
Avatar billede xanthom Nybegynder
30. december 2009 - 17:46 #7
@Haverslev:
Når jeg installerer SIW og ser under Network adapters, er dette det eneste jeg får vist:
http://i48.tinypic.com/dpzs6e.png
Avatar billede spijon Nybegynder
30. december 2009 - 18:00 #8
Du kan hente http://www.piriform.com/speccy og se dit hardware.
Avatar billede xanthom Nybegynder
30. december 2009 - 23:38 #9
der er ingen af de links i har givet der kan fortælle mig hvilket netværkskort jeg har
Avatar billede xanthom Nybegynder
31. december 2009 - 00:26 #10
Har kigget i min Device Manager, og der ser ud til at være 2 uninstallede enheder. (Jeg har installeret alle drivers allerede)

I kan se oplysninger her:
http://i45.tinypic.com/24qpl6e.png

http://i49.tinypic.com/5zgold.png
Avatar billede osigaard Nybegynder
31. december 2009 - 10:27 #11
I din Device Mannager/Enhedshåndtering, højreklik på det gule spørgsmåltegn Ethernet-controller, vælg opdater drivere og brows så frem til, hvor du har udpakket Lan:
ftp://zepto.dk/Notebooks/Discontinued_Models/Znote_6015WD/Drivers/XP/LAN, brows frem til mappen LAN/WinXP, her er det filen Netrtle.inf computeren skal finde, så installeres driverne til dit kabel netværkskort.
Samme fremgangsmåde for det gule spørgsmåltegn Netværkscontroller, det må være dit trådløse netværkskort, men det skal være det rigtige du har downloadet drivere til.
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2009 - 11:45 #12
Ifølge denne, så er der registreret et netværkskort og der er ikke gule udråbstegn ud dette, så dit lan kort skulle være ok.
http://i45.tinypic.com/24qpl6e.png
Så det er kun driver ifm. wireless den er galt med.

udfra device ID - pci\ven_10ecdev osv. så skulle det være denne driver:
ftp://zepto.dk/WirelessLanCards/Realtek_8180L_-_11mbit/
Avatar billede xanthom Nybegynder
31. december 2009 - 16:16 #13
@Osigaard:
Gjorde som beskrevet, men computeren fandt ikke filen matchende til den driver den skulle bruge, og installerede ikke noget

@Haverslev:
Både LAN og wifi virker ikke. Efter at have installeret driveren du linkede, virker det stadig ikke

Er løbet helt tør for idéer..
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2009 - 16:25 #14
Prøv lige at H-klik på de 2 linier med udråbstegn du har i enhedshåndtering.
Når du h-klikker på dem - en af gangen og vælg så FJERN
når du har fjernet begge linier, så genstart pc`en og se om ikke den selv finder og installere driveren nu.
Det skulle den gerne idet du skriver at du har installeret ALLE driverne til Zeptoen :-)
Eneste minus kan være wifi, men vi må lige se tiden an.
Avatar billede xanthom Nybegynder
31. december 2009 - 16:46 #15
Prøvede at gøre som du sagde, men det ændrede ikke noget. PC'en kan stadig ikke finde drivere til enhederne, og de står stadig som udråbstegn i enhedshåndteringen.

Kan det muligvis være hardwaren der er blevet beskadiget?
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. januar 2010 - 02:06 #16
Når jeg ser billedet:
http://i46.tinypic.com/2me5zk2.jpg
Tror jeg ikke dit trådløse netkort er
ftp://zepto.dk/WirelessLanCards/Realtek_8180L_-_11mbit/
men snarere et af disse Intel:
Intel_Pro_2100_3B_-_11mbit
Intel_Pro_2200_BG_-_54mbit
Intel_Pro_2915_ABG_-_54mbit
Intel_Pro_3945_ABG_-_54mbit
I følge http://i45.tinypic.com/wi3uyt.png
Tales der om Bluetooth PAN Network Adapter, bluetooth er noget meget kortrækkende trådløst, så jeg tror ikke det er dit kabel-netkort.
Din computer skal være udstyret men et Realtek netkort til netkabel: ftp://zepto.dk/Notebooks/Discontinued_Models/Znote_6015WD/Drivers/XP/LAN/
Prøv evt at hente denne fil, pak den ud og kør setup.exe, følg anvisningerne i serup.txt, genstart og se om der ikke findes nyt hardwarer.
Bruger du setup.exe, skulle computer selv finde ud ag at gå frem til mappen LAN/WinXP, og her læse filen Netrtle.inf, så  driverne til dit kabel netværkskort installeres.
Lykkes det ikke, kan det selvfølgelig skyldes at hardwaren er blevet beskadiget, men mon dog både kablet og trådløst netkort, skulle være røget på samme tidspunkt tror jeg er tvivlsomt.

Jeg har en Znote 4200 og den finder selv automatisk sit realtek LAN kort, når chipset er installeret. D
et trådløse Intel_Pro_2200_BG_-_54mbit, skal den have vist driverne til.