Avatar billede gunfar Nybegynder
21. december 2009 - 17:39 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

glemt adgangskode

min søn har glemt sin adgangskode til sin pc  med vista
hvad gør han / vi
Avatar billede osdata Nybegynder
21. december 2009 - 17:43 #1
Man kan lave en boot-cd som kan bruges til at nulstille koden.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede claes57 Ekspert
21. december 2009 - 17:45 #2
nulstil den.
hent en iso-fil, og brænd cd.
Boot på den, og du kan nulstille adgangskoder til alle brugere.
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
følg opskriften på skærmen, og det giver sig selv - omend det ser lidt kryptisk ud.
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. december 2009 - 18:54 #3
inden vi begynder skal jeg lige spørge om hvad der kan gøres da jeg ik har instalation cd  da vista var på pc fra start
og ja man glemmer jo at lave en back-up cd

dette inden jeg begynder på dit link
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. december 2009 - 18:55 #4
dette var til  claes57
Avatar billede claes57 Ekspert
21. december 2009 - 19:09 #5
mit link er et at de få, der reelt virker til fjernelse af adgangskode i viste/win7.
Det kræver ikke original-cd eller andet - bare den cd, du laver her.
Men - hvis jeg var dig - så ville jeg, efter genåbning af system - lave en backup. En ekstern harddisk koster ikke meget, og med det gratis http://www.macrium.com/ kan du lave en 1:1 kopi af din disk komprimeret.
Det gør du så, så du altid har en 2-3 stykker liggende - programmet laver også en nødstart-cd, så du kan indlæse backup selvom maskinen ellers ikke vil starte windows.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. december 2009 - 19:12 #6
obs - den gratis-version er på http://www.macrium.com/reflectfree.asp
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2009 - 19:27 #7
"mit link er et at de få, der reelt virker til fjernelse af adgangskode i viste/win7." DEt gør dette link såmænd også - det er teksten under figur 2 du skal bruge. http://www.helgec.dk/password.html
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2009 - 19:30 #8
Avatar billede claes57 Ekspert
21. december 2009 - 20:04 #9
Ét af de få - et ET af det få - ikke det eneste.
Men - mit link giver en løsning, der virker på boot-tid + 1 minut til arbejdet.
Din
"Lad computeren stå helt uberørt i ca. 20 minutter, rør ikke mus og tastatur, efter ca. 15-20 minutter får du en kommando konsol " tager jo lidt længere tid, og det kræver, at den ikke spørger om pw først. Gunfar startede med "min søn har glemt sin adgangskode til sin pc" så med det gik jeg ud fra, at den ikke kunne starte windows pga adgangskode-krav. Hvordan løser du det?
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. december 2009 - 20:19 #10
ja jeg kan ik starte den pc hvor problemet er
og har ik den store tekniske ord indsigt omkring pc  booste  og alle andre tekniske ord ,,, gerne på et nærmere dansk sprog

har prøvet helgec omkring at lave en cd men så opdager jeg at det ik kan lade sig gøre på xp / vista  skal køre noget i Linux,,,

ville bare gerne have hjælp på den enkelste måde
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. december 2009 - 20:23 #11
til claes

jeg har nu kørt dit program ned på en huskenøgle i første omgang,,,??
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2009 - 20:39 #12
"Din
"Lad computeren stå helt uberørt i ca. 20 minutter, rør ikke mus og tastatur, efter ca. 15-20 minutter får du en kommando konsol " tager jo lidt længere tid, og det kræver, at den ikke spørger om pw først. Gunfar startede med "min søn har glemt sin adgangskode til sin pc" så med det gik jeg ud fra, at den ikke kunne starte windows pga adgangskode-krav. Hvordan løser du det?"

Jeg starter med at læse hvad folk skriver, nemlig "det er teksten under figur 2 du skal bruge. http://www.helgec.dk/password.html"

Og her står

Hvis du ikke kan komme ind i systemet, men ønsker at lave en reparation fra CDèn vil det også kræve et password hvis du altså tidligere har forsynet din installation med password.  Dette lille program kan muligvis hjælpe dig - Programmet virker kun hvis du kører filsystemet NTFS du skal downloade denne lille fil - udpak filen og brænd ISO filen på en CD filen skal brændes som et boot-image - sæt din computer ti at boote fra CD-drevet boot op på  din cd og følg så  vejledningen dels fra skærmen og dels fra det tekstdokument der også er indeholdt i mappen - det er det der er markeret med rød farve der er interessant for dig - hvis det er en normal installation følger du blot det jeg har tilføjet med fed skrifttype i parentes efter den røde tekst - vær opmærksom på at du arbejder med UK tegnsætning
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 20:27 #13
jeg løste faktisk opgaven ved hjælp af  esc plus f12 så kom der en rep side frem som så skulle køres  egentlig rimelig enkelt når man fanger den

fik faktisk også afhjulpen anden pc ved hjælp af samme  producere  denne pc kom med blå fejlskærm
begge kører vista

men ellers tak for input

send et svar claes
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. december 2009 - 00:35 #14
Avatar billede claes57 Ekspert
27. december 2009 - 10:28 #15
min browser kom op med advasel om IKKE at hente filer fra windowsupport.org da der er vira og anden gums på sitet.
27. december 2009 - 11:58 #16
http://windowsupport.org/ vil jeg på ingen måde stole på !!!
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. december 2009 - 16:50 #17
til karise

bemærk at mit link henviser ik til det samme som dit,,,!!!!  ??
27. december 2009 - 17:06 #18
(Bare for at understrege det...)
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. december 2009 - 17:20 #19
kan slet ik følge med...??

(Bare for at understrege det...)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. december 2009 - 20:32 #20
tag et kursus gunfar.
link: http://windowsupport.org
er til et site med flere sider på
link: http://windowsupport.org/BlueScreenOfDeath.html
er til en enkelt side på sitet.
Hvis sitet er sygt, så er de enkelte sider ikke noget, man kan anbefale. Så derfor - hold fingrene væk fra alt, der starter med http://windowsupport.org
Du kan køre din selvkontrol på, at windows-support er med 2 s'er
og hvis du skriver windowssupport i søgelinjen, så kommer du til http://support.microsoft.com/ (dvs hos m$ selv)
Det virker lidt som om, at windowsupport.org satser på dem, der taster forkert, og glemmer et s.
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. december 2009 - 21:10 #21
tager et kursus i Dan(s) k    med S
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. december 2009 - 21:26 #22
har lige været inde på denne side
http://support.microsoft.com/

tak skæbne de fortæller lige hvilket system man kører og hvad man har ret til m.m,,
de kan deres kram hos Microsoft

har nok gået til Dan(s)k længere end mig
02. januar 2010 - 21:43 #23
(Hvad endte denne med ?)
Avatar billede gunfar Nybegynder
02. januar 2010 - 22:45 #24
til Karise,,,,LÆS NUMMER 13
Avatar billede gunfar Nybegynder
14. januar 2010 - 20:07 #25
send et svar claes
Avatar billede gunfar Nybegynder
28. januar 2010 - 23:58 #26
tak for kaffe
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2013 - 22:50 #27
det er nok bare mig som ikke forstår at tackle den brændte dvd.
når pc`en startes begynder den med den sædv. "reparation" af computeren???
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2013 - 22:51 #28
undskyld - var en forkert tråd!