Avatar billede phongsen Nybegynder
19. december 2009 - 16:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdateringforespørgsel -ændring af fejl

Hej,

Jeg er igang med at lave nogle Access Øvelser og er detsvære gået i stå.

Opgave: Som du sikkert har bemærket er der i forbindelse med indtastning af data sket følgende fejl, TDC optræder som både TDC og T D C. For at gøre data i teleskabstabellen konsistent, skal du ændre disse fejl ved hjælp af en opdateringsforespørgsel, så TDC kun optræder som TDC.

Hvordan gør jeg så det????

Mvh Kim
Avatar billede mugs Novice
19. december 2009 - 17:42 #1
Du laver en opdateringsforespørgsel med relevant tabel / felt. I kriterielinien under feltet med TDC skriver du T D C

Det resulterer i, at kun felter med stengen T D C bliver ændret.
Avatar billede mugs Novice
19. december 2009 - 17:44 #2
Noget i denne stil:

UPDATE din tabel SET din tabel.dit felt = "TDC"
WHERE (((din tabel.dit felt)="T D C"));
Avatar billede phongsen Nybegynder
19. december 2009 - 18:39 #3
Kan den laves uden ved brug af SQL koder?
Avatar billede mugs Novice
19. december 2009 - 18:41 #4
Nej - En forespørgsel benytter SQL. Du åbner simpelthen en ny forespørgsel i designvisning Vis > SQL og paste min SQL ind der. Ret derefter tabel- og feltnavn.
Avatar billede phongsen Nybegynder
19. december 2009 - 19:10 #5
Super, det virker :)

Mange tak for dit hjælp

Hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede mugs Novice
19. december 2009 - 20:30 #6
http://www.eksperten.dk/faq

Du markerer mit brugernavn og trykker på accepter.