Avatar billede mamloo Nybegynder
19. december 2009 - 09:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan man stole på at CCleaner ikke sletter ens netbank oplysninger!?

Hej.

Kan man være sikker på at ccleaner ikke sletter ens netbankoplysninger??
19. december 2009 - 10:02 #1
... hvad mener du lidt mere præcist ?
Avatar billede mamloo Nybegynder
19. december 2009 - 10:06 #2
Jeg har haft lidt episoder, hvor netbank nøglen er forsvundet, når man skal loge ind på netbanken, efter jeg har brugt programmer der skulle afhjælpe en langsom computer. eksempelvis. ccleaner, combofix, Hijackthis & malwarebytes. Jeg er meget i tvivl om hvilket program der sletter oplysningerne på netbank!
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2009 - 10:08 #3
http://www.ccleaner.com/help/tour/1-after-installation

tag turen så ved du hvad den gør men generelt har den ikke noget med din net bank fil at gøre
netbanken er jo bare en fil eller adgang på din pc til banken
nu har jeg ikke hørt om virus i sådan en men i det tilfælde ville et virus program jo også fjerne den

lav en kopi af den og læg et sikkert sted hvis du en dag skal geninstallere - så er det jo bare at kopiere den ind.

m.v.h
Avatar billede mamloo Nybegynder
19. december 2009 - 10:14 #4
Problemet er at jeg sidder ved en computer der ikk tilhører mig selv, og prøver at hjælpe vedkommende, men har lovet højt og helligt at jeg ikke gør noget ved netbanken.. Hvad hedder netbankfiler generelt på en computer, således jeg kan lave en sikkerhedskopi af den?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2009 - 10:17 #5
det er forskelligt men på min hedder den webbank og måske et eller andet nummer i en undermappe.

m.v.h
Avatar billede mamloo Nybegynder
19. december 2009 - 10:19 #6
Vi du mene at ccleaner, ville kunne hjælpe en langsom computer eller skal jeg køre hele programpakken(se ovenstående)
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2009 - 10:30 #7
jamen er du i tvivl med hensyn til ccleaner så skal du slet ikke bruge den - ccleaner jo bare lavet for du er fri for at sidde og rode i regdatabasen og lave ulykker for det kan man sagtens.

det eneste den ikke skal gøre er måske at rode med cookies men det kan man jo bare slå fra.

der fidnes da alternative programmer bl.a dette her der er retsore i hvis noget skulle gå galt -har aldrig hørt om det

det kommer fra iobit
advanced systemcare free på dansk

http://www.iobit.com/security360.html?Str=download
Avatar billede mamloo Nybegynder
19. december 2009 - 10:40 #8
Tusind tak... Send et svar!!! :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. december 2009 - 10:43 #9
mamloo Du kan godt have ret hos mig sker det hvis jeg laver en complet rensning fx med NCLEANER og bag efter vil på netbank så skal jeg igen hente mit certifikat som ligger i en mappe på C: drevet så kører den igen!med CCLEANER har jeg ikke oplevet det!
I øvrigt bliver din PC. ikke meget hurtigere af CC den bliver hurtigere af køre en defragmentering!bedst med DEFRAGGLER.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2009 - 11:15 #10
er det mig du mener

man kan ikke gøre en pc hurtigere end den er  - er den fyldt med skidt og møg kan den godt blive ikke så lidt langsommere.
men generelt er cleaner bare lavet til os dovne så vi ikke behøver side og svede over det.
skulle der et møgfald med i billedet burde alle de gumpetunge progarmører vi tillader at lægge programmer ind på vores pc have et los - mange af dem er ikke fjernet fuldstændig

sagde nogen NERO eller virusprogrammer.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2009 - 13:44 #11
"mange af dem er ikke fjernet fuldstændig - sagde nogen NERO eller virusprogrammer.

Så prøv  http://www.helgec.dk/revo.zip
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2009 - 14:00 #12
jeg kender godt revo - den er faktisk udmærket eller det var den da jeg brugte den

jeg skal lige prøve den igen fordi det er længe siden