Avatar billede tonika Nybegynder
18. december 2009 - 11:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vedr. makro på server

Hej,

Jeg har lavet en makro i et par moduler som skal bruges af flere personer.

Jeg ville allerhelst have, at den lå på vores server således, at jeg kunne rette i den uden at jeg skulle rundt på de lokale computere.

Jeg er i tvivl om hvordan man kan gøre dette? Makroen skal bruges i mange forskellige regneark og skulle meget gerne være let tilgængelig i dem alle.

Jeg har prøvet at lave en brugerdefineret knap, men jeg har ikke kunne få den til at pege på noget andet end lokalt.

Er der nogen der har nogen forslag?
Avatar billede jkrons Professor
19. december 2009 - 15:55 #1
Du kan lave din makro som et tilføjelsesprogram. Det kan du så lægge på serveren. Så skal de enkelte pc'er have tilføjet dette tilføjelsesprogam og så skulle det gerne virke.
Avatar billede tonika Nybegynder
22. december 2009 - 11:34 #2
Hej,

Jeg har prøvet at lave en add-in og lægge den på serveren.

Det lader til, at hvis man ikke lægger tilføjelses programmet i den mappe som Excel ønsker (som jo er lokal) så kan den ikke køre tilføjelses programmet?

Når jeg har tilføjet tilføjelses programmet på det excel ark jeg ønsker at bruge, så er listen over makroer tom.

Kan du hjælpe her, eller har du andre ideer?
Avatar billede jkrons Professor
22. december 2009 - 12:18 #3
Jeg har ikke selv problemer med at lægge tilføjelsesprogrammet, cder hvor JEG vil have det. Bare jeg så på den enkelte pc tilføjer det, fra det rigtige sted.

Jeg har ingen bud på, hvorfor makroerne ikke optræder på listen, det fungerer som sagt fint hos mig.

Jeg har ikke andre idéer, desværre.
Avatar billede tonika Nybegynder
19. august 2010 - 12:31 #4
lukker