Avatar billede 8600jlo Novice
15. december 2009 - 23:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

stavekontrol Office 2000

Jeg har fået ny PC med Windows Vista SP2, herefter har jeg installeret forskellige programmer, bl.a Office 2000 premium.

Mit problem er at der kommer en popup med denne besked : " Kan ikke åbne filen til stavekontrolen C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Proff\MSSP3DA.LEX til Dansk"

Jeg kan se at filen ligger i den pågældende mappe, men hvordan får jeg installeret stavekontrollen ?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2009 - 16:29 #1
Har du stavekontrol i dit mailprogram? Hvis ikke prøv at aktivere den, hvis du kan.
Avatar billede mmktp Nybegynder
17. december 2009 - 13:29 #2
Jeg løste et tilsvarende problem på en 64bit installation
ved kopiere mappen proff med inhold til :
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\
og rette i registry så stien passede

Søg i registry efter mssp3da.lex, og du vil sikkert finde en nøgle med den
C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Proff\MSSP3DA.LEX
den retter du til
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Proff\MSSP3DA.LEX
Avatar billede 8600jlo Novice
08. januar 2010 - 13:36 #3
Hvor mon den omtalte mappe - proff - ligger, jeg kan ikke finde den, så jeg håber at mmktp kan hjælpe mig.
Jeg har netop opgraderet til Windows 7 og venter til at der senere på året kommer en Office 2010
Avatar billede mmktp Nybegynder
08. januar 2010 - 13:44 #4
Jeg kopierede fra :
C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Proff
til :
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Proff

og rettede derefter i registry.
Avatar billede 8600jlo Novice
10. januar 2010 - 16:41 #5
Hej mmktp

Tak for en ny kommentar det betød at nu virker stavekontrollen også hos mig i office 2000.
Det er helt fantastisk at der rundt om i landet sidder folk som dig (ved skærmen) og hjælper med at gammle folk som mig årgang 36 får tingene til at køre. Tusind tak for det
Avatar billede Spirrevippen Nybegynder
19. januar 2013 - 17:39 #6
Jeg er ny her. Jeg har også problemer med at få min stavekontrol til at virke. Har word 2000, og har flytte mappen proff som beskrevet ovenfor - men jeg ved ikke hvad det betyder at man skal rette i registry. Jeg er ikke nogen ørn ud i dette, så hvis der er en der kan hjælpe mig, så gør det efter: hjælp for dummies ;-) Har Windows 7 som styresystem.
Avatar billede Spirrevippen Nybegynder
20. januar 2013 - 18:08 #7
Jeg sidder med det samme problem, ,og har nu flyttet mappen proff. Men jeg ved ikke hvad det vil sige at rette i registry - kan du forklare mig det? Jeg er ikke nogen pc-nørd, så det må meget gerne blive forklaret for dummies - så selv jeg kan følge med. Håber på din hjælp - har forsøgt at spørge herinde, men de svar jeg har fået, har jeg ikke kunnet bruge. Nu håber jeg på din hjælp