Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. december 2009 - 19:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Feedback på ny indretningsside.

Har lavet min firmaside om og kunne godt bruge lidt feedback.
Siden er her:
http://soederberg-indretning.dk
Den er ikke helt færdig men i grove træk er den der....
Avatar billede store-morten Ekspert
15. december 2009 - 19:55 #1
Jeg synes det ser godt ud :-) Nem at overskue, ingen forstyrende elementer. Menulinjen med detaljen "rullegardin" burde måske virke modsat! Så den ikke går i "sort" Virker lidt som "Stop igen adgang" Vælges menuen "Blog" sendes man videre til en anden side! (soederberg-webdesign) men kan ikke komme tilbage til (soederberg-indretning) uden at bruge "Tilbage knappen"
Avatar billede 2c Nybegynder
15. december 2009 - 21:14 #2
Fed side.
Måske er galleri siden lidt for vild. jeg kan sq ikke få billederne til at stå stille.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. december 2009 - 21:20 #3
Tak skal I have...
Ja er klar over det med galleriet så er ved at lave det om :)
Avatar billede store-morten Ekspert
15. december 2009 - 22:28 #4
Har tjekket galleri siden, hvis man bare holder musen under billederne virker det fint ;-)
Min datter foreslår at teksten bliver hvid når rullegardinet kommer ned. Jeg tænkte måske en mørkere menulinie med et lyst gardin der signalerede "Velkommen"
Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. december 2009 - 22:52 #5
Ja, hvis man lige kender tekniikken i galleriet er det skam nemt nok....
Har lavet menulinjen om, så rullegardinet er hvidt.... er det bedre nu??
Avatar billede store-morten Ekspert
16. december 2009 - 01:26 #6
Sådan ;-)
Avatar billede jalved Ekspert
16. december 2009 - 01:32 #7
Jeg kan godt lide grundigheden i siden. Og umiddelbart virker den imødekommende - og man kan mærke, den person som står bag, så man måske får lyst til at kontakte. Desuden er det dejligt fx, at der er sjove råd og idéer at komme efter, selvom man måske ikke er på jagt efter en indretningsarkitekt.

Mere kritisk synes jeg måske at logoet er en tak for stort. Rullemenuerne i midten af næsten alle opslagene distraherer mig også, og jeg synes måske at teksten netop er for lang i flere af opslagene - selvom grundigheden er rar. Kontaktsiden virker alt for detaljeret - mere enkelhed ville pynte.

Apropos teksterne så kunne du gøre dem mere spændstige ved at arbejde ldit mere med dem, tror jeg - ligesom jeg spottede et par slåfejl. Herunder en på forsiden.

Men flot side, synes jeg.
16. december 2009 - 16:26 #8
En festlig hjemmeside med fut og farve.  Du er aabenbart en person med mange facetter og mange ideer og med energi til at udfoere ideerne.

Det giver sig udtryk i hjemmesiden, paa godt og mindre godt.  Paa godt idet hjemmesiden er fuld af liv og ideer.  Paa mindre godt ved at der, fra mit synspunkt, synes at mangle lidt focus.

Hvad er det centrale formaal med hjemmesiden, den roede traad?  Er det en slags blog for at udtrykker dig og "realiserer dig selv" og som folk kan see paa eller lade vaere?  Eller er det en salgs-side der skal give folk lyst til at faa boligen designet af dig?  Hvis det er det sidste saa foreslaar jeg du goer design-ideerne mere fremtraedende og tekst om dig selv mindre fremtraedende.  For eksempel forsiden skulle vaere fuld af nogle af de designider som man nu skal lede efter paa under-siderne, ikke et stort roedt felt og et glas med farveblyanter.  Og siden med oplysninger om dig selv skulle komme som side 2 men langt senere og maaske hedde "Om Soederberg" i stedet for "om mig."  (Saa vidt jeg husker kommenterede jeg lidt i samme retning for nogen tid siden paa en tidligere version af siden.)

Naar saa det er sagt maa jeg sige at jeg finder at siderne er enkelt og tiltalende designet.  Jeg kan godt lide den maade du veksler med farverne.  Maaske er farven paa netop forsiden lidt for hoejtraabende.  Det er en fordel at der ikke (laengere) er flash-billeder paa forsiden til at distrahere naar folk skal proeve at forstaa hvad siden siger.  Og det er fint at du har styret dig udenom reklamer.

Fra de ideer du beskriver ser det ud til at du er god til at faa meget ud af lidt for en ringe sum penge.  Det ville nok vaere et godt salgs-argument.  Saa som:  "Jeg kan hjælpe med at skabe hygge og en personlig atmosfære i din bolig - med de rigtige ideer og indenfor dit budget!"

En detalje: Markeringen af den menu-tab man vaelger forsvinder naar focus ikke laengere er paa tabben.  Det goer det svaerere at vide hvor man er, hvis for eksempel man mens man er paa en side glemmer hvilken side man valgte.  Jeg gaar ud fra at galleri-billederne med blomster og traere er midlertidige pladsholdere og vil blive udskiftet med billeder af dine design-ideer.  (Selv om det nok er rigtigt hvad der var en der sagde:  "Se liljerne paa marken.  Selv ikke Salomon i al hans pragt var klaedt som en af dem" saa er formaalet med siden vel noget andet.)

Fortsat held og lykke med hjemmesiden og med dine projekter. (Jeg har valgt ikke at laese de andre indlaeg foer jeg sender dette for at kunne give min "unbiased" kommentarer.)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
16. december 2009 - 17:11 #9
Tusind tak for dine grundige observatione rog kommentarer, det kan jeg bruge til noget...
Siden er tænkt som begge dele, at give gode idéer og inspiration samt at sælge en ydelse.....
Kan godt være jeg må lave forsiden om.....
Den skal være en appetitvækker, for hvad de kan finde på siden....
Ja, er godt klar over at menuen ville fungere bedre, hvis knappen forblev nede når man var på en side, men tror ikke det kan lade sig gøre....
Derudover forsøger jeg at finde ud af hvordan jeg lader bloggen åbne i et nyt vindue så man ikke ledes væk fra hovedsiden, men idet det er en xml/flash menu er det ikke lige til....
Ja, billeder af bælomsterne er bare midlertidige filer...de skal selvfølgeligt udskiftes, er bar eikke nået til det endnu....
Har siddet hele dagen og kæmpet med T FÅ nyhedsbrevs systemet til at fungerer og det gør det vist nu....

Igentak for dine kommentarer.... :)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
17. december 2009 - 21:16 #10
Har nu lavet menuen om, så der er markeret hvor man er..
Derudover har jeg lavet en gæstebog....
Og før/efter galleri.....