Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
15. december 2009 - 18:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Værdi i felt i rapport som funktion af datakildes værdi

Jeg har en økonomi rapport som summere en længere række faktura'er. Dem ønsker jeg at gruppere på betalt / ikke betalt. Når en faktura er betalt får den en dato i "payed_date" feltet. Jeg har i min forespørgsel så lavet et felt som hedder:

"payed: IsNull([tbl_invoice.payed_date])"

Herved får jeg 0 og -1 for om der er betalt eller ej. I min rapport vil jeg gerne summere de ubetalte og de betalt for sig, og så en totalsum. Det virker fint med grupperinger og =sum([amount]) etc.

Mit spørgsmål er så. Hvordan får jeg til at stå "i alt ikke betalte faktura", og "i alt betalt faktura" i min footer for grupperingen på payed. Altså et felt som giver en værdi afhængig af input.
Jeg kunne linke en tabel med tekstværdier, men er der ikke en 'smartere' løsning her? Hvis ikke, hvordan linker jeg så mit felt "payed: IsNull([tbl_invoice.payed_date])" til en tabel, skal jeg lave en ekstra forespørgsel for det?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 20:06 #1
Hvad med at 'hardkode' et tekst kontrolelement? - i kontrolelmentet skrives: ="i alt " & IIf(isnull(tbl_invoice.payed_date);"ikke";"") & " betalt"
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
28. december 2009 - 16:46 #2
Jo, sommetider ligger svaret lige der... smid et svar
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Dyk ned i databasernes verden på et af vores praksisnære Access-kurser

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester