Avatar billede MrLund Nybegynder
11. december 2009 - 20:04 Der er 1 løsning

Hjælp til udvidelse af SQL sætning

Jeg har denne SQL sætning, som virker fint.

Set rsListe= Conn.Execute("SELECT noesis_team_debat.id, noesis_team_debat.titel, noesis_team_debat.seneste, noesis_team_debat.svar, noesis_team_debat.senesteaf, noesis_team_debat.teamid, noesis_team_debat.brugernavn, noesis_team_debat.dato FROM noesis_team_debat INNER JOIN noesis_team ON noesis_team.id = noesis_team_debat.teamid where noesis_team.level <= " & session("level") & "  and noesis_team_debat.rid = 0 and noesis_team.land = '" & strLand & "' and noesis_team_debat.land = '" & strland & "' order BY  noesis_team_debat.seneste desc limit 5")

MEN nu, har jeg brug for at udvide den.

noesis_team har fået en ny kolonne, nemlig 'privat' som angives med 0 eller 1
Altså er gruppen privat, angives den med 1 ellers er den sat til 0.

Problemet er så i, at HVIS teamet er privat = 1 så skal jeg ind og tjekke i den anden tabel, om man så ER medlem at teamet. Er man det, skal teamets forumbeskeder være synlige, er man IKKE medlem, så skal de ikke være synlig.

tabellen er:
noesis_teammedlemmer
ID|TEAMID|BRUGERNAVN|LAND

brugernavn udskrives med session("brugernavn")

er der nogen der kan hjælpe her?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
31. december 2009 - 13:44 #1
Set rsListe= Conn.Execute("SELECT noesis_teammedlemmer.id as medlemsid, noesis_team_debat.id, noesis_team_debat.titel, noesis_team_debat.seneste, noesis_team_debat.svar, noesis_team_debat.senesteaf, noesis_team_debat.teamid, noesis_team_debat.brugernavn, noesis_team_debat.dato FROM noesis_team_debat INNER JOIN noesis_team ON noesis_team.id = noesis_team_debat.teamid LEFT JOIN noesis_teammedlemmer ON noesis_team.id=noesis_teammedlemmer.teamid and noesis_teammedlemmer.brugernavn='"& DET BRUGERNAVN MAN ER LOGGET PÅ MED&"' where noesis_team.level <= " & session("level") & "  and noesis_team_debat.rid = 0 and noesis_team.land = '" & strLand & "' and noesis_team_debat.land = '" & strland & "' order BY  noesis_team_debat.seneste desc limit 5")

Og så derefter må du når du looper igen .. kigge om privat er 1 og hvis den er 1, så kigge om cdbl("0"&rsListe("medlemsid"))<>0