Avatar billede webprogrammering Nybegynder
10. december 2009 - 21:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mysql datetime + x timer eller minutter

Hej Eksperter.

Er det muligt at tilføje minutter eller timer til et datetime stamp i mysql?

Jeg benytter allerede select, hvor jeg henter datoen med date_format så den passer til det format jeg skal bruge den i.

date_format(dato, '%m/%d/%Y %H:%i') as ekstradato

Output: 12/10/2009 21:43

Og skulle gerne blive: 12/11/2009 02:43 (+5 timer)

Jeg har googlet men alle hits peger på date_add og interval og det kan jeg vel ikke benytte når jeg allerede har en date_format i min mysql streng.

Håber nogle kan hjælpe mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2009 - 21:48 #1
date_format(date_add(dato, interval 5 hour), '%m/%d/%Y %H:%i') as ekstradato
Avatar billede webprogrammering Nybegynder
10. december 2009 - 21:58 #2
Perfekt!

Det var sandelig hurtigt, tak for det. Læg et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2009 - 22:07 #3
svar