Avatar billede aphandersen Juniormester
09. december 2009 - 11:42 Der er 1 løsning

Navne på MDI children

Hej jeg bruger MDI parents og MDI childrens. Jeg laver dem på denne måde:

Dim Form1child As New Form1
Form1child.parent = Me
Formchild.Show

På denne måde kan man altså oprette flere vinduer der identisk ligner Form1 som Form1child. Men her har jeg et problem. Hvis jeg nu har åbnet 2 af disse vinduer, hvilke navne får disse så? Den første kommer vel til at hedde Form1child, men hvad hedder den anden så? Også form1child?
Hvis jeg nu senere i programmet vil tilgå hver af de to vinduer for sig, bliver jeg jo nødt til at kunne identificere dem hver for sig. Det kunne f.eks. være hvis jeg ville opdatere et dataset på den ene form.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede aphandersen Juniormester
18. februar 2013 - 13:29 #1
Da der ikke er kommet noget svar, lukkes tråden.