Avatar billede webprogrammering Nybegynder
03. december 2009 - 20:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP echo/print og hop ind og ud.

Hej dejlige mennesker.

Jeg ville såmænd bare starte herpå eksperten med at spørge jer om noget mht hastighed på afvikling af et php script.

hvad er mest optimalt. vi sidder en gruppe mennesker og er dybt uenige.

echo / print.

At hoppe ind imellem eller rent php ?

eks: <?php echo "this is " .$myname . "og jeg er pæn"; ?>

eller.. hop ud og ind af <?php ?> ?
Avatar billede repox Seniormester
03. december 2009 - 21:00 #1
Det er lidt spild af tid og diskutere om print eller echo er hurtigst. Det er - imo - lige så dumt som at debattere om man skal bruge enkelte og dobbelte quotes på baggrund af hastigheden...
Selvom det ene er hurtigere end det andet, er det i så minimalt et omfang at det knap nok kan måles.
Det behøver man ikke engang at diskutere - det kan man - med nogle få liniers kode - faktisk præstere at konstatere selv.

Ligeledes med det at hoppe ud og ind af PHP.
Gør det der passer dig bedst og ser pænest ud.
Den præstation du kan opnå ved at forsøge at optimere på hastighed kan slet ikke måle sig med den refaktorering og genbrug af kode du kan opnå ved at skrive pæn og struktureret kode.

Med andre ord - glem præstationen, så længe det er de små petitesser du tror du vil kunne mærke en forskel på.
Avatar billede acore Ekspert
04. december 2009 - 01:09 #2
Hvorfor prøver I det ikke bare...?
Avatar billede webprogrammering Nybegynder
10. december 2009 - 21:38 #3
lukketid
Avatar billede repox Seniormester
10. december 2009 - 21:41 #4
Selv tak?
Avatar billede webprogrammering Nybegynder
29. januar 2010 - 19:52 #5
Er jeg ked af, kan jeg på nogen måde gøre det godt igen? Er det lovligt at overføre point, kan du da hurtigt få dem.
Avatar billede repox Seniormester
29. januar 2010 - 20:10 #6
Næ, skidt med pointene - jeg var mere nysgerrig efter om min kommentar gav dig noget at arbejde med/efter.