Avatar billede polle1992 Nybegynder
28. november 2009 - 14:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Internet

Jeg har en medion stationær pc med windows xp sp1.

Jeg har installeret et trådløst netkort på den og netkortet kan også godt kobles op på husets netwærk MEN, når jeg har fået forbindelse til netværket finder den kun disse ting:

fysisk adresse
ip
undernetmaske

Dette gør at jeg ikke kan bruge nette selvom jeg har forbindelse til det. Den mangler bla. dns og wins server. Jeg har prøvet at trykke på "reparer" knappen men den siger bare at den ikke kan forny ip.

Nogle som ved hvordan jeg får fuldt forbindelse til nettet.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2009 - 15:00 #1
start med at opdatere din xp - du skal op på sp3.
Dit net (routeren) kan være sat op, så den låser for ukendte mac-adresser. Så log ind på router, og tjek om det er tilfældet.
Avatar billede polle1992 Nybegynder
28. november 2009 - 15:07 #2
hvordan tjekker jeg det?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2009 - 15:26 #3
sp2 og sp3 henter du på
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Windows XP Service Pack 3  315 MB
Windows XP Service Pack 2  278 MB
hent dem ned (gem på harddisken) - og når du har dem der, så dobbeltklik på første sp2, og efter genstart sp3.

Typisk logger man på sin router ved i browser (på en maskine med virkende net - evt via kabel på din egen)
Start browser, og skriv
og log ind - det står i manualen til din router.
Avatar billede polle1992 Nybegynder
28. november 2009 - 15:55 #4
kan jeg bruge den mac adresse som de andre computere bruger?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2009 - 16:14 #5
det kan du godt - men jeg ville nu sætte den rigtige ind i tabellen på router.
Avatar billede polle1992 Nybegynder
28. november 2009 - 16:57 #6
Kan ikke komme ind i routeren. Men på den pc som ikke vil på nettet står der under trådløs netværksforbindelse under understøttelse at adressetypen er "automatisk privat adresse" mens der på de andre pcer i huset står "tildelt af htpc". Kan det ikke være grunden? Og hvordan ændrejeg det evt
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2009 - 17:59 #7
du har vel sat det trådløse kort med rigtig kryptering og kodeord?
start evt en af de andre maskiner og kør
http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html
et godt stykke nede på siden er linjen
Download WirelessKeyView
kør den på en anden maskine i dit net.
I billedet tager du så dit nets navn, og i samme linje står krypteringsmetode og kodeord. Det skal du så have ind på data til din trådløse forbindelse.
Avatar billede polle1992 Nybegynder
29. november 2009 - 20:54 #8
Jeg har skrevet den key som vores net er sikret med og jeg har forbindelse til netværket, jeg kan bare ikke bruge det. Hjælper det program du linker til at jeg kan få gjordt som jeg skriver i #6.
Hvis jeg skal bruge det program du linker til så bliver du nødt til at fortælle mig hvordan jeg " I billedet tager du så dit nets navn, og i samme linje står krypteringsmetode og kodeord. Det skal du så have ind på data til din trådløse forbindelse" jeg er nemlig et stort ?!
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2009 - 09:33 #9
se på http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html
billedet under Description
Linje med netværket 'hhhh' er 'WEP' krypteret, og kodeordet er 'NirSofer12345'.
Men jeg er ret sikker på, at du minimum skal opgradere din windows til sp2 først.
Avatar billede polle1992 Nybegynder
03. december 2009 - 08:24 #10
Lukker da jeg ikke fik detordnet