Avatar billede anders-dahl Nybegynder
20. november 2009 - 23:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

sharepoint alternativ

Jeg har arbejdet med sharepoint i lang tid og syntes konceptet er genialt. Men til min egen side har jeg ikke lyst til at skulle ud og betale en bondegård for licenser! Så mit spørgsmål er: findes der et alternativ der anvender lidt samme principper?

Jeg har prøvet DotNetNuke - men gør ikke brug af master pages og alt kode er overvejende skrevet i VB - nej tak!

Jeg har prøvet umbraco - fedt system men xslt!! nej tak.

Er der ikke et cms system der er tro mod asp.net og c# :)
Avatar billede anders-dahl Nybegynder
20. november 2009 - 23:14 #1
.. uhh og glemte jeg at sige det skal være gratis - og helst kunne deployes hos en hosting udbyder ... eg. jeg har ikke min egen dedikeret server!
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2009 - 02:42 #2
Jeg tror det bliver svært.

Du vil ikke have Microsofts.

Du vil ikke have nogle af de kommercielle som f.eks. SiteCore.

Du vil ikke have 2 af de mest brugte open source: DNN og Umbraco.

Der er ikke meget tilbage.

Men check:
  http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_content_management_systems#ASP.NET_2
Avatar billede skau Nybegynder
21. november 2009 - 13:10 #3
JEg synes at alfresco er et godt alternativ til sharepoint - de har en gratis version jeg bruger.

Den gratis er community versionen i afsnittet downloads

www.alfresco.com
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2009 - 14:35 #4
Alfresco er et fint produkt men at kalde det "tro mod asp.net og c#" holder nok ikke vand.

:-)
Avatar billede skau Nybegynder
22. november 2009 - 09:29 #5
Nej og det ER ikke en sharepoint - men som alternativ synes jeg det fungerer fint.

Jeg kører det på centos og ubuntu, og kalde det tro mod asp.net og C# er nok et longshot når det bla kører på den platform (mit kører som J2EE applikation i Jboss, hvilket i sig selv gør at det ikke er C# eller asp.net).

Men det fungerer ...
Avatar billede skau Nybegynder
22. november 2009 - 09:31 #6
Hvis du leder efter et godt CMS system og ikke et dokumenthåndteringssystem (som sharepoint i bund og grund er) vil jeg dat foreslå Joomla - men det er ren amp stack (apache, mysql, php)
Avatar billede anders-dahl Nybegynder
04. august 2010 - 21:22 #7
lukket..
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2010 - 21:27 #8
Og du tog selv point fordi?
Avatar billede anders-dahl Nybegynder
04. august 2010 - 21:53 #9
Da der ikke var nogen egentlig løsning/konklusion på spørgsmålet, og da der ikke var nogen der havde smidt et svar mente jeg det ville være relevant at lukke tråden. Men tak for input - til alle!
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2010 - 04:24 #10
Hvis du mener at folk skal springe de lidt mere bløde diskussions spørgsmål over fordi der ikke kommer en klar konklusion og derfor heller ikke uddeles point, så er det den helt rigtige strategi.