Avatar billede wandaxp Praktikant
20. november 2009 - 18:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Server Langsom - 5 min for 1. login derefetr 45 sek.

Hej :-)

Jeg har en server som står i et Gigabit netværk og med nye klient PCer alligevel tager det 5 min for en bruger første gang brugeren logger på og derefetr 45 sek.?

Nogen der har en ide om hvad det kan være?
Avatar billede wandaxp Praktikant
20. november 2009 - 19:12 #1
På brugerne er der kun sat at de skal få printere på deres brugernavn og at de skal have z: til deres bruger mappe intet andet og ingen profiler...
Avatar billede lysemose Nybegynder
20. november 2009 - 22:49 #2
Hej

Det tyder lidt på et DNS problem. Check hvilken DNS server klienterne bruger når de logger på domænet, den skal stå til den lokale DNS server på dit netværk

/Lysemose
Avatar billede wandaxp Praktikant
23. november 2009 - 23:30 #3
Bare giv et svar det var DNS
Avatar billede f.ts Praktikant
24. november 2009 - 07:52 #4
er det kun første gang de logger på
Avatar billede lysemose Nybegynder
24. november 2009 - 08:43 #5
Svar
Avatar billede wandaxp Praktikant
11. marts 2010 - 08:14 #6
Udskyld mit lange fraværk :-)

Ja det var kun første gang de logger på det tog hele 5 min men derefetr tog det 45 sek. og det er også alt for lang tid for det var hver gang samme bruger loggede på igen og det var fra hver enkelt klient maskine samt bruger.