Avatar billede Poppy Nybegynder
20. november 2009 - 17:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Blank skærm

Min datters easynote (MX 67) fra Packardbell viser pludselig kun en blank skærm når den startes.  Der er lys i skærmen og det lyder som om systemet starter op normalt, men der kommer intet billede.  Vi har prøvet at nulstille den i henhold til fabrikantens anbefalinger og taget batteriet ud.  Intet hjælper.  Kan maskinen reddes??
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2009 - 17:57 #1
Easynote er en bærbar ikke?

Har i prøvet at rode med Fn knappen + F7 eller F3?

På jeres maskine kan det være en anden "F" knap.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
20. november 2009 - 18:53 #2
Hej..

Du skriver at -Vi har prøvet at nulstille den i henhold til fabrikantens anbefalinger

Hvordan gøres det ?

Kan i se noget på skærmen når computeren starter ?
Avatar billede Poppy Nybegynder
20. november 2009 - 19:21 #3
Easynote er en bærbar og ja- vi har prøvet alle F-taster og Fn-kombinationer.

Fabrikanten anbefaler at nulstille maskinen ved at fjerne batteriet og holde start knappen nede i 10 sek hvorefter man isætter batteriet igen og forsøger at starte maskinen normalt (virkede ikke).

Vi har netop koblet maskinen til en anden skærm.  Vi får nu et billede med lodrette streger og desuden kan det kun lade sig gøre i fejlsikret tilstand.
Avatar billede Poppy Nybegynder
20. november 2009 - 19:22 #4
Vi kan intet se på skærmen når den starter, men den er heller ikke sort.  Skærmen er helt tom men med tydelig funktion af lyset i skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2009 - 19:41 #5
Lodrete streger ? Det lyder ikke godt. Kan den sendes til reparation ?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
20. november 2009 - 20:11 #6
hvordan får du den til at kører i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede Poppy Nybegynder
20. november 2009 - 20:45 #7
Tja man kan vel altid sende den til reparation men det kan vel næppe svare sig.  Desuden kan min datter ikke undvære den i den (formentlig lange) tid det tager at få den repareret.  Faktisk skal hun bruge den til terminsprøve på mandag....
Avatar billede Poppy Nybegynder
20. november 2009 - 20:47 #8
Den kan startes i fejlsikret tilstand når den er koblet til en anden (ekstern) skærm.  Den kommer med den sædvanlige melding om at windows ikke er lukket korrekt - hvis man vælger at starte windows som normalt mister også den esterne skærm al kontakt.  Hvis man vælger den fejlsikrede tilstand kommer der et billede på den eksterne skærm MEN IKKE på skærmen der hører til den bærbare.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
20. november 2009 - 21:09 #9
ok..

kan du finde "FN" tasten på computeren + hvilken farve har den ?
Avatar billede Poppy Nybegynder
20. november 2009 - 21:23 #10
Ja jeg kan godt finde Fn tasten - har også prøvet den i kombination med andre F-taster.  Selve tasten er sort (som resten af tastaturet) men Fn står med blåt..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
20. november 2009 - 21:43 #11
holder du "FN" tasten i bund
når du prøver de andre "blå symboler" ?

("FN" tasten skal holdes i bund)

Prøv at holde "FN" i bund + alle blå taster kombinationer 3 gange..

Grunden til at jeg skriver 3 gange er

eks.

FN1=skærm1 Aktiv  +  skærm 2 Deaktiv
FN2=skærm1 Aktiv  +  skærm 2 Aktiv
FN3=skærm1 Deaktiv +  skærm 2 Aktiv
Avatar billede Poppy Nybegynder
20. november 2009 - 22:24 #12
Tak - men det har jeg prøvet.  Vi har netop brugt ovennævnte til at have begge skærme "tændte" samtidig, selvom den ene jo kun er blank - fortsat.  Jeg begynder efterhånden at frygt at det er grafikkortet og det er næppe lige til at udskifte på en bærbar.  Lige nu prøver vi at flytte diverse dokummenter i et forsøg på at rede hvad der kan redes...
Avatar billede Poppy Nybegynder
22. november 2009 - 14:19 #13
Det lykkedes så alligevel at redde maskinen.  Desværre krævede det en total nyindstallering af windows.  Forstår slet ikke hvorfor det løste problemet med en blank skærm, men det gjorde det altså.  Nu skal vi så bare genindstallere diverse programmer....
Avatar billede jesdaking Nybegynder
17. januar 2010 - 17:34 #14
Vil meget gerne høre hvordan det lykkes for jeg sidder med samme problem. Hvordan installere du wndows igen når man ikke kan se skærmen???

Jeg har prøvet en ekstern skærm men vil ikke helt virke jeg kan se at den prøver at connecte men vil ikke synkr.

hjæælp
Avatar billede jesdaking Nybegynder
17. januar 2010 - 20:02 #15
nu har jeg prøvet i lang tid og har haft billede på den eksterne skærm med nogle lodrette flimmer linjer. men kan ikke få det frem igen efter en lavede en ´scaning og lukkede ned automatisk. grrr er ved at blive gal på den pc.