Avatar billede hyrpel Nybegynder
19. november 2009 - 17:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opret PDF Skabalon

Hejsa

Jeg har brug for at oprette en PDF skabalon med rubrikker som man efter følgende bare kan fylde tekst i og så print ud hvor den så ser korrekt ud, jeg ved ikke om i forstår mig?

Men se link her her http://www.slv.dk/Dokumenter/dsweb/Get/Document-2357/Fornyelse%20af%20LDB.pdf

Når man klikker i div felter så kan man få lov til at skrive i dem og klikker man i de små bokse bliver de afskrydset

Hvordan laver man sådan en PDF?

Morten
19. november 2009 - 17:22 #1
Hvis du opretter et Word-dokument med formularfelter indsat, kan det konverteres til pdf, hvor felterne bibeholdes.

Hvilke programmer anvender du?
Avatar billede hyrpel Nybegynder
19. november 2009 - 17:45 #2
Jeg bruger Word 2008 for mac

Er det muligt?

Morten
20. november 2009 - 09:41 #3
Jeg kan fortælle dig alt om hvordan det skal udføres på en pc; men en Mac..........
Avatar billede hyrpel Nybegynder
20. november 2009 - 16:08 #4
programmerne er fuldstændig de samme, hvis vi tænker på office pakken, adobe osv
Avatar billede hyrpel Nybegynder
20. november 2009 - 20:59 #5
Nu har jeg lavet et word dokument med formular men hvordan gemmer man i word så den kan redigeres i PDF men de felter man har sat i formular?

Morten
Avatar billede falster Ekspert
22. november 2009 - 18:18 #6
Jeg kender hverken Word 2008 eller Mac, men det plejer at være vigtigt, at kildefilen (doc) konverteres til pdf med Adobe Acrobat. Den må ikke bare udskrives til pdf.

Ellers kan du med Acrobat oprette dem i pdf'en ("Opret nemt indtastningsklare PDF-formularer fra papir eller eksisterende filer med Forms Wizard")

http://www.acrobatusers.com/tutorials/2008/10/forms_forms_forms
Avatar billede hyrpel Nybegynder
14. januar 2011 - 16:35 #7
JEg lukker den